כיצד הפכתי מסוחר נשק ועבריין נמלט לראש ממשלת ישראל

יוסי דהאן

לילי גלילי מדווחת הבוקר ב"הארץ" ש"מפלגת "צדק חברתי" של איש העסקים ארקדי גאידמק אמורה להפוך לסיעה בכנסת כבר בשבוע הבא: אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, הצוותים המקצועיים מטעם צדק חברתי ומטעם שלושת חברי הכנסת הפורשים מסיעת הגמלאים – משה שרוני, אלחנן גלזר ושרה מרום – יחתמו על הסכם עקרונות במסגרתו יהפכו השלושה ב-18 באפריל לסיעת צדק חברתי בכנסת.

על פי המפתח הנוכחי, שלפיו כל מפלגה מקבלת מינוי שר לכל שלושה חברי כנסת החברים בקואליציה, הסיעה החדשה תהיה זכאית לקבל תפקיד שר בממשלה. השר יוכל להיות אחד מחברי הכנסת, מועמד אחר מטעמו של גאידמק או אף איש העסקים עצמו. בשיחה עם "הארץ" אישר אתמול גאידמק את הדברים, ואמר כי ישקול להיות שר לענייני תפוצות וירושלים. "זהו תפקיד חשוב שאני מתאים לעשות".

התפתחות זו בעלילותיו של גאידמק היא התפתחות נוספת במה שעובר על החברה בישראל. כיצד הפך עבריין נמלט, מיליארדר שהתעשר מסחר בנשק במלחמת אזרחים, שמזה למעלה משלש שנים מתנהלת נגדו במדינה אחרת חקירה על סחר לא חוקי בנשק, שחיתות ועבירות מס, תוך זמן קצר לשר בממשלה של מדינה שהוא אינו מסוגל להבין את שפתה.

כיצד חברה מפוררת בעלת מנגנוני חיסון דמוקרטים ומוסריים מדורדרים הפכה אותו ליקיר האומה ולאחד משליטיה שבקרוב יתפוס את מקומו בשולחן הממשלה.

בתכנית שרקם, המתבררת עם הזמן כיצירתית, מבריקה ויעילה, פעל גאידמק על פי העקרון, שאותו הפעיל קודם בקזחסטן בה משלח ידו היה עיסוק באורניום, שאין הבדל בין קזחסטן לישראל, וגם כאן אין דבר שאינו ניתן לרכישה בכסף. הוא קנה את אהדת ההמונים באמצעות רכישת "קבוצת הכדורגל של המדינה" וניצל את טיפשותה ואוזלת ידה של הממשלה על מנת לזכות בפופולאריות אדירה במבצעי צדקה של בניית ערי אוהלים וחדרי מלונות שסיפק לתושבים שהופקרו על ידי השלטונות ונמלטו מאימת ההפגזות.

את הלגיטימציה המוסרית הציבורית הוא קנה באמצעות קניית שירותי הלבנה מאלה שבדמוקרטיה בריאה אמורים היו להיות מבקריו הציבוריים החריפים ביותר, שורה ארוכה של בכירי העיתונאים והעיתונאיות בישראל, שתמורת חוזי העסקה שמנים הסכימו להצטרף לתחנת הרדיו שלו. ביניהם כאלה המשווקים את עצמם כנציגי האזרח הקטן הלוחמים בשחיתות הממסדיות וההון הגדול. כלבי השמירה הללו התגייסו לסייע לאזרח הקטן ארקאדי להשתלט על הדמוקרטיה הישראלית. לאחר שלב רכישת קבוצות ספורט ואנשי תקשורת, מגיע עתה השלב הבא בתכנית – השתלטות על הפוליטיקה הישראלית. המהלך הראשון היה קניית עסקנים מקומיים להשתלטות על הרשויות המקומיות, ועתה מגיע השלב השני – רכישת חברי כנסת נציגי הציבור.

קורבן קל במיוחד עבור המיליארדר, הם חבורת התימהונים מסיעת הגמלאים המשוטטים בכנסת ועדיין לא מבינים כיצד הם הגיעו למוסד הזה ומה הם עושים בו. מהדיווח עולה שהרכש הבא של גאידמק כולל גם מספר חברי כנסת מ"קדימה" ו"העבודה", לחלק מהם לא תהיה עכבה להצטרף אליו במחיר הנכון. אל תתפלאו אם בקרוב מאד יערוך העבריין הנמלט מרשויות החוק בצרפת ביקור ממלכתי מטעם מדינת ישראל בארמון האליזה.

בא.ה לפה הרבה?

נושאים שהתעקשנו עליהם לאורך שני עשורים של "העוקץ", תוך יצירת שפה ושיח ביקורתיים, הצליחו להשפיע על תודעת הציבור הרחב. מאות הכותבות והכותבים, התורמים מכישרונם לאתר והקהילה שסביבו מאתגרים אותנו מדי יום מחדש, מעוררים מחשבה, תקווה וסיפוק.

כדי להמשיך ולעשות עיתונות עצמאית ולקדם סדר יום מזרחי, פמיניסטי, צדק ושוויון, אנו מזמינות אתכם/ן להשתתף בפרויקט יוצא הדופן הזה. כל תרומה יכולה לסייע בהגדלת הטוב שאנחנו מבקשות לקדם. יחד נשמן את גלגלי המהפכה!

תודה רבה.

donate
כנראה שיעניין אותך גם:
תגובות

 

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  1. רתם

    רק לא לשכוח שכאן בישראל, הקריירה ה"בטחונית", היא מסלול שאפשר בהמשכו להיות סוחר נשק מורשה מטעם המדינה להרבה הרבה משטרים אפלים ומיליציות מלוכלכות.
    בעניין הזה אני ממליצה לקרוא את השיר של דליה פלח: "אייזנברג 1979" בספרה 2003, עמוד 57

  2. רתם

    רק לא לשכוח שכאן בישראל, הקריירה ה"בטחונית", היא מסלול שאפשר בהמשכו להיות סוחר נשק מורשה מטעם המדינה להרבה הרבה משטרים אפלים ומיליציות מלוכלכות.
    בעניין הזה אני ממליצה לקרוא את השיר של דליה פלח: "אייזנברג 1979" בספרה 2003, עמוד 57

  3. יוסי דהאן

    לא ציפיתי, קיוויתי. כנראה ללא שום בסיס.

  4. יוסי דהאן

    לא ציפיתי, קיוויתי. כנראה ללא שום בסיס.

  5. אדי

    1. איך עוצרים תופעה כזאת?
    2. אני מוכן להתערב שהמצטרף הבא (או לכל היותר אחרי המצטרף הבא) יהיה דוד טל (היום בקדימה, אם אני מצליח לעקוב אחריו).

  6. אדי

    1. איך עוצרים תופעה כזאת?
    2. אני מוכן להתערב שהמצטרף הבא (או לכל היותר אחרי המצטרף הבא) יהיה דוד טל (היום בקדימה, אם אני מצליח לעקוב אחריו).

  7. רות

    … למרות שרכש בזמנו כמה חברים מקרב המי-ומי.

    אם איני טועה, הוא בכל זאת מנהל שיחות ברדיו? בכל אופן, אם העם פחות מושחת מחברי הכנסת (שאינם מנהיגיו) יש תקווה שזה יהיה גם המסלול של גיידמק.

  8. רות

    … למרות שרכש בזמנו כמה חברים מקרב המי-ומי.

    אם איני טועה, הוא בכל זאת מנהל שיחות ברדיו? בכל אופן, אם העם פחות מושחת מחברי הכנסת (שאינם מנהיגיו) יש תקווה שזה יהיה גם המסלול של גיידמק.

  9. אירית

    פה באתר פורסם פוסט המתאר את ההצטרפות של כמה עיתונאי "שמאל" לכאורה לתחנת הרדיו של גאידמק. מאז, אפשר היה להוסיף לדיווח עוד הרבה שמות, המקורבים גם לאתר זה, ששילבו ידיים עם המגמה הזו. ואם בארזים..וכולי וכולי. אין הנהגה בשמאל שמוכנה לשלם מחיר אישי (למעט אופיר פינס בעת האחרונה, והוא אוכל אותה בינתיים), ומצוקת ההישרדות, בעיקר בפריפריה בישראל שוללת כל הצבעה עקרונית.

    אך למעשה אין הבדל מהותי בין גאידמק לבין רוב הפוליטיקאים, ובודאי אין הבדל לעומת קדימה, מפלגת הקרייריסטים העושים לביתם בריש גלי. עדיין מחכים פה, ביציע, לבדק בית רציני של השמאל על הואקום שהוא יצר, המזמין את גאידמק למלא אותו. לא העכבר אשם, חורה אשם. או משהו כזה.

    בינתיים במקום בדק בית, הידלדלה הדיון באתר, ולאחרונה – למעט קולות בודדים, גם הנשים פרשו מהשיח, הישר אל המטבח או חדר האירוח א-לה גאידמק. ולמרבה הפלא, זו נקודה עקרונית, מעמד האשה בשמאל הוא נקודה עקרונית המשמיטה את הקרקע תחת האידיאליזם. אצל גאידמק לפחות נקבל בגדים יפים ובושם יקר ותחרת מלמלה. בשמאל גם זה לא. וגם לא שום דבר אחר.

    בגליל, מקום מושבי (הארעי?) ההתנגדות לגאידמק באה מנימוקים הכי מכוערים שיש, הוא לא "משלנו", הוא "עולה חדש" מיהו בכלל ? השחיתות בכלל לא מפריעה לאף אחד, אבל הכנופיה צריכה להיות "ותיקה". זה לא נימוק משכנע, ואין סיבה שגאידמק לא ישתתף בחינגה, לפחות יזרים מזומנים, ואם יפול עלינו איזה גן טוב בינתיים בתור "שוחד בחירות" לא נסרב לקבל, וגם הטבות אחרות הנחוצות לאנשים פה כאויר לנשימה.


    מר"צ מזמן משרתת את הכנופיה של הקיבוצים שלה, וכל השאר מתקבצים סביב הג'ובים שלהם, ודוחפים החוצה את מי שיכול לאיים על הבדידות המזהירה של הצודקים המקצועיים.

  10. אירית

    פה באתר פורסם פוסט המתאר את ההצטרפות של כמה עיתונאי "שמאל" לכאורה לתחנת הרדיו של גאידמק. מאז, אפשר היה להוסיף לדיווח עוד הרבה שמות, המקורבים גם לאתר זה, ששילבו ידיים עם המגמה הזו. ואם בארזים..וכולי וכולי. אין הנהגה בשמאל שמוכנה לשלם מחיר אישי (למעט אופיר פינס בעת האחרונה, והוא אוכל אותה בינתיים), ומצוקת ההישרדות, בעיקר בפריפריה בישראל שוללת כל הצבעה עקרונית.

    אך למעשה אין הבדל מהותי בין גאידמק לבין רוב הפוליטיקאים, ובודאי אין הבדל לעומת קדימה, מפלגת הקרייריסטים העושים לביתם בריש גלי. עדיין מחכים פה, ביציע, לבדק בית רציני של השמאל על הואקום שהוא יצר, המזמין את גאידמק למלא אותו. לא העכבר אשם, חורה אשם. או משהו כזה.

    בינתיים במקום בדק בית, הידלדלה הדיון באתר, ולאחרונה – למעט קולות בודדים, גם הנשים פרשו מהשיח, הישר אל המטבח או חדר האירוח א-לה גאידמק. ולמרבה הפלא, זו נקודה עקרונית, מעמד האשה בשמאל הוא נקודה עקרונית המשמיטה את הקרקע תחת האידיאליזם. אצל גאידמק לפחות נקבל בגדים יפים ובושם יקר ותחרת מלמלה. בשמאל גם זה לא. וגם לא שום דבר אחר.

    בגליל, מקום מושבי (הארעי?) ההתנגדות לגאידמק באה מנימוקים הכי מכוערים שיש, הוא לא "משלנו", הוא "עולה חדש" מיהו בכלל ? השחיתות בכלל לא מפריעה לאף אחד, אבל הכנופיה צריכה להיות "ותיקה". זה לא נימוק משכנע, ואין סיבה שגאידמק לא ישתתף בחינגה, לפחות יזרים מזומנים, ואם יפול עלינו איזה גן טוב בינתיים בתור "שוחד בחירות" לא נסרב לקבל, וגם הטבות אחרות הנחוצות לאנשים פה כאויר לנשימה.


    מר"צ מזמן משרתת את הכנופיה של הקיבוצים שלה, וכל השאר מתקבצים סביב הג'ובים שלהם, ודוחפים החוצה את מי שיכול לאיים על הבדידות המזהירה של הצודקים המקצועיים.

  11. זיוה גלזר

    שלום רב.
    במקום להגיב על המאמר ,יש לי משהו נחמד שיסביר איך מתנהלת המדינה שלנו המסכנה.

    דיינו לשנת תשס"ח.
    כמה מעלות טובות ומכופלות היו צומחות למדינה ולעם ישראל.

    אילו נתן לנו ממשלת הישרדות ומנהיגים דחלילים
    ולא נתן לנו שרים וח"כים חשודים בפלילים. דיינו…

    אילו נתן לנו את ה"כאסח" בין ברק לשייח פרץ
    ולא נתן לנו מפלגה שמטהרת עבור כסף את השרץ. דיינו…

    אילו נתן לנו את שנת היובל ושנת השמיטה
    ולא נתן לנו אכזרים רוצחי זקננו במיטה. דיינו….

    אילו נתן לנו אוניברסיטאות ובתי ספר
    ולא נתן לנו הורים ותלמידים שעושים מהמורים עפר ואפר. דיינו…

    אילו ברא בעולמו זאבים, נמרים ואריות
    ולא נתן לנו הורים ובנים שמגלים עריות. דיינו….

    אילו נתן לנו מצוות ואהבת לרעך והכנסת אורחים
    ולא נתן לנו שוטרים,שמפני גנבים ועברינים בורחים. דיינו

    אילו נתן לנו ציפורים מצייצות וכלב נובח
    ולא נתן לנו בורסה שוקעת ודולר צונח. דיינו

    אילו נתן לנו אנשי חיל אמיצים
    לא נתן לנו "אנשי רוח " שעמם ומדינתם משמיצים. דיינו….

    ומי שהציל את "קוריצה "מגרזן משה ושיפודה באש
    הוא יתן לנו כוחות ותקווה שלא נשבר ונתייאש. דיינו…

    ומי שעזר סוף סוף לשימון פרס להיות נשיא
    הוא יצילנו מהצורר אחמדיניגד הפרסי. דיינו….

    ונוהגין זקני מפא"י (לאחר חד גדיא) להוסיף
    ומי שריסק את העבודה לרסיסים
    ימונה בממשלה הבאה,לשר בחצר הסריסים.

  12. זיוה גלזר

    שלום רב.
    במקום להגיב על המאמר ,יש לי משהו נחמד שיסביר איך מתנהלת המדינה שלנו המסכנה.

    דיינו לשנת תשס"ח.
    כמה מעלות טובות ומכופלות היו צומחות למדינה ולעם ישראל.

    אילו נתן לנו ממשלת הישרדות ומנהיגים דחלילים
    ולא נתן לנו שרים וח"כים חשודים בפלילים. דיינו…

    אילו נתן לנו את ה"כאסח" בין ברק לשייח פרץ
    ולא נתן לנו מפלגה שמטהרת עבור כסף את השרץ. דיינו…

    אילו נתן לנו את שנת היובל ושנת השמיטה
    ולא נתן לנו אכזרים רוצחי זקננו במיטה. דיינו….

    אילו נתן לנו אוניברסיטאות ובתי ספר
    ולא נתן לנו הורים ותלמידים שעושים מהמורים עפר ואפר. דיינו…

    אילו ברא בעולמו זאבים, נמרים ואריות
    ולא נתן לנו הורים ובנים שמגלים עריות. דיינו….

    אילו נתן לנו מצוות ואהבת לרעך והכנסת אורחים
    ולא נתן לנו שוטרים,שמפני גנבים ועברינים בורחים. דיינו

    אילו נתן לנו ציפורים מצייצות וכלב נובח
    ולא נתן לנו בורסה שוקעת ודולר צונח. דיינו

    אילו נתן לנו אנשי חיל אמיצים
    לא נתן לנו "אנשי רוח " שעמם ומדינתם משמיצים. דיינו….

    ומי שהציל את "קוריצה "מגרזן משה ושיפודה באש
    הוא יתן לנו כוחות ותקווה שלא נשבר ונתייאש. דיינו…

    ומי שעזר סוף סוף לשימון פרס להיות נשיא
    הוא יצילנו מהצורר אחמדיניגד הפרסי. דיינו….

    ונוהגין זקני מפא"י (לאחר חד גדיא) להוסיף
    ומי שריסק את העבודה לרסיסים
    ימונה בממשלה הבאה,לשר בחצר הסריסים.

  13. ניצן אביב

    מי אמר רפובליקת בננות מושחתת של בריוני הון=שלטון [גאידמק +מפלגת הגימלאים הרופסת-מנוונת] – ולא קיבל?
    קץ לדמוקרטיה הישראלית ותחייה לפאשיזם הנתעב!

  14. ניצן אביב

    מי אמר רפובליקת בננות מושחתת של בריוני הון=שלטון [גאידמק +מפלגת הגימלאים הרופסת-מנוונת] – ולא קיבל?
    קץ לדמוקרטיה הישראלית ותחייה לפאשיזם הנתעב!

  15. יואב

    חלומו של שרון מתגשם. ישראל יצאה מדעתה. המשטרה אינה מתפקדת, מערכת המשפט קורסת על פי עדותו של אהרון ברק ועתה הוכח הלכה למעשה שהכנסת מאוכלסת בחבר נוכלים. העת כשרה להפיכה חוץ פרלמנטרית. בן אהרון צדק כאשר טען שיש להחליף את העם שבטמטום חושים הכניס לכנסת את ה"גמלאים" – כולם שוטי הכפר, כפי שבחר את גמדיו של ליברמן וכנופיית ליצניו של שרון – אולמרט. הויכוח על דמוקרטיה ויהדות מת. מדובר בקיומנו כבני אדם הנשלטים על ידי משטר גוסס על פי כל הגדרה שתבחרו וככל שנבין זאת מוקדם יותר – ניתן להציל את הצאן שבאמת ובתמים לא חטא. כנראה שלא הגיע לישראל לשרוד 60 שנה ועל פי תחזית עראפת היא תתפורר מאליה. ולכל מי שאינו מוכן להיאבק כאן – מוצע ברצינות לחפש לילדיו ונכדיו לאלתר מקלט במדינה שתסכים לקלוט אותם בזכות ממון או כישורים ולברוח הרחק מכאן. כל אצולת הממון הישראלית פעלה כך מזה זמן והיא רק מנצלת את מערכת הבנקאות המקומית השורדת בזכות הררי העמלות המוטלות עלינו כדי לממן את העסקאות הבינלאומיות. הוכח כי יהודים מצליחים בהיותם בגלות והקמת מדינה ריבונית היתה נסיון כושל, מאחר וממילא אנו שונאים זה את זה וחסרים כל מכנה משותף. חישבו על כך כאשר תסבו עם המשפחה לסעודת ליל הסדר המתקרב ובא.

  16. יואב

    חלומו של שרון מתגשם. ישראל יצאה מדעתה. המשטרה אינה מתפקדת, מערכת המשפט קורסת על פי עדותו של אהרון ברק ועתה הוכח הלכה למעשה שהכנסת מאוכלסת בחבר נוכלים. העת כשרה להפיכה חוץ פרלמנטרית. בן אהרון צדק כאשר טען שיש להחליף את העם שבטמטום חושים הכניס לכנסת את ה"גמלאים" – כולם שוטי הכפר, כפי שבחר את גמדיו של ליברמן וכנופיית ליצניו של שרון – אולמרט. הויכוח על דמוקרטיה ויהדות מת. מדובר בקיומנו כבני אדם הנשלטים על ידי משטר גוסס על פי כל הגדרה שתבחרו וככל שנבין זאת מוקדם יותר – ניתן להציל את הצאן שבאמת ובתמים לא חטא. כנראה שלא הגיע לישראל לשרוד 60 שנה ועל פי תחזית עראפת היא תתפורר מאליה. ולכל מי שאינו מוכן להיאבק כאן – מוצע ברצינות לחפש לילדיו ונכדיו לאלתר מקלט במדינה שתסכים לקלוט אותם בזכות ממון או כישורים ולברוח הרחק מכאן. כל אצולת הממון הישראלית פעלה כך מזה זמן והיא רק מנצלת את מערכת הבנקאות המקומית השורדת בזכות הררי העמלות המוטלות עלינו כדי לממן את העסקאות הבינלאומיות. הוכח כי יהודים מצליחים בהיותם בגלות והקמת מדינה ריבונית היתה נסיון כושל, מאחר וממילא אנו שונאים זה את זה וחסרים כל מכנה משותף. חישבו על כך כאשר תסבו עם המשפחה לסעודת ליל הסדר המתקרב ובא.

  17. טלילה סטן

    כולם מושחתים, כולם מוכרים נשק לדיקטטורות.
    גאידמק לפחות מנסה להתחבב על העם, בשעה שהשועים והשלטו-הון בזים בגלוי להמון.

    גאידמק מחזר אחרי הציבור הישראלי, אותה פרחה אומללה, עם פרח.
    ולכן יצא הקצף נגדו –
    כיצד הוא מעז לפנק את הפרחה, אחרי שהרגילו את הפריירית הזאת שדופקים אותה for free

  18. טלילה סטן

    כולם מושחתים, כולם מוכרים נשק לדיקטטורות.
    גאידמק לפחות מנסה להתחבב על העם, בשעה שהשועים והשלטו-הון בזים בגלוי להמון.

    גאידמק מחזר אחרי הציבור הישראלי, אותה פרחה אומללה, עם פרח.
    ולכן יצא הקצף נגדו –
    כיצד הוא מעז לפנק את הפרחה, אחרי שהרגילו את הפריירית הזאת שדופקים אותה for free

  19. איקי

    כי זה הדבר החמור (וצריך לומר גם המרתק) והקשה והנורא שקרה וקורה לנו. שהרי האיש בונה על התרבות הפוליטית והציבורית שלנו, זו שמכוונת מלעלה אבל בהחלט גם זו שצומחת ומתפשטת מלמטה. וזאת הטרגדיה הנוראה שלנו. התרבות הפוליטית והציבורית שלנו באופן היסטורי ובמשך דורות רבים התבססה על ברית בין האליטה הרבנית לבין האליטה הכלכלית. הגבירים. ההמונים לא נחשבו וכוונו בכוונת מכוון ללכת אחרי האליטות הללו ולא לסטות מדרכן. אם תרצה אולפו לכך. התרבות הזו נהגה במשך דורות על דורות בקהילות מזרחיות ובקהילות אשכנזיות. היא החלה להיסדק במאתיים וחמישים השנים האחרונות מסיבות שונות, שלא כולן מקורן בהיסטוריה היהודית דווקא. על כל פנים התרבות הזו לא נוצרה בישראל והיא איננה תוצאה של הציונות. שרשיה הרבה יותר עמוקים וארוכים. גאידמק וצריך להודות שלא רק הוא, פועל מתוך הנחה שהדפוס הזה של אליטות שמובילות את ההמונים בכוחה של אוטוריטה, דתית או לאומית, יחד עם אליטת הרכוש וההון – ניתן ליישם בהצלחה גם בישראל של שנות האלפיים. השאלה הגדולה והמכרעת היא האם הוא, וחבריו לאליטת ההון והרכוש, צודק או טועה. מכיוון שלא ניתחת את הרקע התרבותי לעלייתו, גם לא התקרבת אפילו לנסיון להשיב לשאלה הקשה הזו. אם להסתמך על תחושת בטן ועל נסיון ועל היכרות בלתי אמצעית של עצמינו – אני חושש מאד שהאיש – נושא מאמרך החשוב – לא טועה בניתוחו ובמסקנותיו. כן. אני פסימי מאד ולו רק בשל העובדה שהשם שקרא לתנועתו "צדק חברתי" התקבל כאן ברצינות גמורה.

  20. איקי

    כי זה הדבר החמור (וצריך לומר גם המרתק) והקשה והנורא שקרה וקורה לנו. שהרי האיש בונה על התרבות הפוליטית והציבורית שלנו, זו שמכוונת מלעלה אבל בהחלט גם זו שצומחת ומתפשטת מלמטה. וזאת הטרגדיה הנוראה שלנו. התרבות הפוליטית והציבורית שלנו באופן היסטורי ובמשך דורות רבים התבססה על ברית בין האליטה הרבנית לבין האליטה הכלכלית. הגבירים. ההמונים לא נחשבו וכוונו בכוונת מכוון ללכת אחרי האליטות הללו ולא לסטות מדרכן. אם תרצה אולפו לכך. התרבות הזו נהגה במשך דורות על דורות בקהילות מזרחיות ובקהילות אשכנזיות. היא החלה להיסדק במאתיים וחמישים השנים האחרונות מסיבות שונות, שלא כולן מקורן בהיסטוריה היהודית דווקא. על כל פנים התרבות הזו לא נוצרה בישראל והיא איננה תוצאה של הציונות. שרשיה הרבה יותר עמוקים וארוכים. גאידמק וצריך להודות שלא רק הוא, פועל מתוך הנחה שהדפוס הזה של אליטות שמובילות את ההמונים בכוחה של אוטוריטה, דתית או לאומית, יחד עם אליטת הרכוש וההון – ניתן ליישם בהצלחה גם בישראל של שנות האלפיים. השאלה הגדולה והמכרעת היא האם הוא, וחבריו לאליטת ההון והרכוש, צודק או טועה. מכיוון שלא ניתחת את הרקע התרבותי לעלייתו, גם לא התקרבת אפילו לנסיון להשיב לשאלה הקשה הזו. אם להסתמך על תחושת בטן ועל נסיון ועל היכרות בלתי אמצעית של עצמינו – אני חושש מאד שהאיש – נושא מאמרך החשוב – לא טועה בניתוחו ובמסקנותיו. כן. אני פסימי מאד ולו רק בשל העובדה שהשם שקרא לתנועתו "צדק חברתי" התקבל כאן ברצינות גמורה.

  21. ירדנה אלון

    לאירית- מנקודת מבטי ועל פי השקפתי והבנתי את הפוליטיקה הישראלית לצערי הדימוי של אופיר פינס כאיש נקי הכפיים שכביכול שילם מחיר אישי היא קצת מופרכת. הוא פוליטיקאי בדיוק כמו שאר הפוליטיקאים שכן נותרו בממשלת אולמרט לאחר מלחמת לבנון השנייה. להזכירך הוא היה שותף בממשלת אולמרט לכשל של המלחמה והיה שותף לכל ההחלטות שהתקבלו ואף תמך בה, רק מה מהרגע שהסתיימה המלחמה, והתחילו להתעופף באויר מחשבות ותהיות על ועדות חקירה למינהן הוא מיהר לפרוש (אכן הישרדות) כדי שחלקו בקבלת ההחלטות והשותפות שלו יעומעמו תוך הסתמכות על כך שזכרונו של הציבור קצר וממילא מירב האש תופנה לאולמרט,פרץ,(תקע סכין בגבו של פרץ למעשה) וחלוץ,אז כך שמחיר אישי אין כאן, נהפוך הוא יש כאן רווח אישי רב, קודם כל מבחינת התדמית החיצונית בעיני הציבור ועל פי תגובתך זה הצליח לו.
    ובאשר לגאיידמאק,בנושא של סחר בנשק (חוקי או לא חוקי אין לי מושג וכך אני מניחה לרוב אלה שמנופפים בזה , מפני שהעובדות אינן מונחות בפני, ומכייוון שאינני משפטנית גם אם הן היו מונחות בפני הרי שלא הייתי יודעת מה לעשות איתן) ועל כן,כל עוד לא הוכח ההיפך אני רואה בו זכאי. יחד עם זאת אני רוצה להזכיר לכולנו שלצערנו מדינת ישראל היא סוחרת נשק לא קטנה,ורוב הגנרלים שלה בדימוס ואלה שתופסים מקום נכבד בקבלת החלטות מדיניות וחברתיות,היו או עודם סוחרי נשק אמנם ברשיון (בגלל הקירבה לצלחת הבטחוניסטית) אבל עדיין סוחרי נשק אז מה לנו כי נתגולל על גאידאמאק? ואנשי תקשורת שעשו הון רב מעסקאות סחר בנשק לפני שהפכו לאילי תקשורת גם לא חסרים ביננו (נמרודי האב למשל?)
    עיתונאי חצר – עיתונאי חצר השייכים למחנה כזה או אחר לא חסרים,מהרגע שבו הגיש גאידאמאק תביעת דיבה כנגד עיתון הארץ ויוסי שריד(40 מיליון ש"ח) התגייסו לא מעטים מעיתונאי הארץ להצלת עיתונם ולהכפשת גאידאמאק,ולהצגתו באור מגחיך ומלעיג.אז כך שלמען האיזון של הפוסט שאני מגיבה עליו רציתי להביא גם את הצד הזה של התמונה.
    לעניות דעתי הבלתי קובעת בעליל, לתפישתי ,ולראייתי, ולאופן שבו אני בוחנת את הדברים, גאידאמאק הוא "האחר המובחן" של הקהילה העיסקית,הפוליטית ,והתקשורתית של ישראל בדיוק כמו המזרחים, אמנם לא מאותן סיבות חיצוניות אולם במהות הפנימית של הדברים כמוהו כמוני,גם אני כישראלית לבנטינית (מזרחית) נמצאת בצד הזה של המתרס בצד של "האחרות המובחנת",
    על כן במלוא הכנות אומר שיחסי אל האיש הוא מאוד אמביוולנטי, מצד אחד אני מזדהה איתו כ- "האחר המובחן", מאידך קשה לי עם העניין של סחר בנשק, מצד שלישי טוענים נגדו שהוא קונה את השילטון בכספו? הראו לו פוליטקאי זוטר או בכיר שיושב בכנסת בזכות אישיותו והאידאולוגיה שלו .
    זאת הפוליטיקה הישראלית thats the name of the game
    אם זה לא מוצא חן בעיננו עלינו מוטלת החובה לשנות את הכללים,במקום לצפות שפוליטקאים יעשו זאת,

  22. ירדנה אלון

    לאירית- מנקודת מבטי ועל פי השקפתי והבנתי את הפוליטיקה הישראלית לצערי הדימוי של אופיר פינס כאיש נקי הכפיים שכביכול שילם מחיר אישי היא קצת מופרכת. הוא פוליטיקאי בדיוק כמו שאר הפוליטיקאים שכן נותרו בממשלת אולמרט לאחר מלחמת לבנון השנייה. להזכירך הוא היה שותף בממשלת אולמרט לכשל של המלחמה והיה שותף לכל ההחלטות שהתקבלו ואף תמך בה, רק מה מהרגע שהסתיימה המלחמה, והתחילו להתעופף באויר מחשבות ותהיות על ועדות חקירה למינהן הוא מיהר לפרוש (אכן הישרדות) כדי שחלקו בקבלת ההחלטות והשותפות שלו יעומעמו תוך הסתמכות על כך שזכרונו של הציבור קצר וממילא מירב האש תופנה לאולמרט,פרץ,(תקע סכין בגבו של פרץ למעשה) וחלוץ,אז כך שמחיר אישי אין כאן, נהפוך הוא יש כאן רווח אישי רב, קודם כל מבחינת התדמית החיצונית בעיני הציבור ועל פי תגובתך זה הצליח לו.
    ובאשר לגאיידמאק,בנושא של סחר בנשק (חוקי או לא חוקי אין לי מושג וכך אני מניחה לרוב אלה שמנופפים בזה , מפני שהעובדות אינן מונחות בפני, ומכייוון שאינני משפטנית גם אם הן היו מונחות בפני הרי שלא הייתי יודעת מה לעשות איתן) ועל כן,כל עוד לא הוכח ההיפך אני רואה בו זכאי. יחד עם זאת אני רוצה להזכיר לכולנו שלצערנו מדינת ישראל היא סוחרת נשק לא קטנה,ורוב הגנרלים שלה בדימוס ואלה שתופסים מקום נכבד בקבלת החלטות מדיניות וחברתיות,היו או עודם סוחרי נשק אמנם ברשיון (בגלל הקירבה לצלחת הבטחוניסטית) אבל עדיין סוחרי נשק אז מה לנו כי נתגולל על גאידאמאק? ואנשי תקשורת שעשו הון רב מעסקאות סחר בנשק לפני שהפכו לאילי תקשורת גם לא חסרים ביננו (נמרודי האב למשל?)
    עיתונאי חצר – עיתונאי חצר השייכים למחנה כזה או אחר לא חסרים,מהרגע שבו הגיש גאידאמאק תביעת דיבה כנגד עיתון הארץ ויוסי שריד(40 מיליון ש"ח) התגייסו לא מעטים מעיתונאי הארץ להצלת עיתונם ולהכפשת גאידאמאק,ולהצגתו באור מגחיך ומלעיג.אז כך שלמען האיזון של הפוסט שאני מגיבה עליו רציתי להביא גם את הצד הזה של התמונה.
    לעניות דעתי הבלתי קובעת בעליל, לתפישתי ,ולראייתי, ולאופן שבו אני בוחנת את הדברים, גאידאמאק הוא "האחר המובחן" של הקהילה העיסקית,הפוליטית ,והתקשורתית של ישראל בדיוק כמו המזרחים, אמנם לא מאותן סיבות חיצוניות אולם במהות הפנימית של הדברים כמוהו כמוני,גם אני כישראלית לבנטינית (מזרחית) נמצאת בצד הזה של המתרס בצד של "האחרות המובחנת",
    על כן במלוא הכנות אומר שיחסי אל האיש הוא מאוד אמביוולנטי, מצד אחד אני מזדהה איתו כ- "האחר המובחן", מאידך קשה לי עם העניין של סחר בנשק, מצד שלישי טוענים נגדו שהוא קונה את השילטון בכספו? הראו לו פוליטקאי זוטר או בכיר שיושב בכנסת בזכות אישיותו והאידאולוגיה שלו .
    זאת הפוליטיקה הישראלית thats the name of the game
    אם זה לא מוצא חן בעיננו עלינו מוטלת החובה לשנות את הכללים,במקום לצפות שפוליטקאים יעשו זאת,

  23. איציק ניסני

    שיטת קלאודיוס הנה היא כאן..
    לקלאודיוס הקיסר במשטר הרומי החזק היתה שיטה לשמור את השלטון במינוי שרים-הוא מינה להם כסגנים את יריביהם הדומים להם ביותר.
    או כמו שהוא אמר נשלח את הכלב להלחם בכלב.והשיטה הזו קורמת עור וגידים מולינו ואין לנו מה לפחד..
    גם כאן יש לנו משטר חזק עם אנשי שלטון נמוכים מאוד…הנלחמים זה בזה .
    אז בוא ניתן לגאידמק והפליטיקאים הקטנים שלו להלחם באולמרט והרשזון ובן עיזרי והפוליטיקאים הקטנים שלו.
    ואם תשאלו אותי אז זה הכי פחות גרוע שיכול להיות לנו,ובפרט שאצל שכנינו ושאר המשטרים לא יותר טוב.
    ומתי כל זה יסתיים ?
    כשהפרדיגמה של בן אהרון תעלם.
    אותה פרדיגמה של אותם פסיאדו ציונים מאירופה שחזרו בשאלה .
    והשאירו לנו מדינה חלולה מתרבות יהודית ונטולת ציונות ישראלית מזרחית אמיתית .

  24. איציק ניסני

    שיטת קלאודיוס הנה היא כאן..
    לקלאודיוס הקיסר במשטר הרומי החזק היתה שיטה לשמור את השלטון במינוי שרים-הוא מינה להם כסגנים את יריביהם הדומים להם ביותר.
    או כמו שהוא אמר נשלח את הכלב להלחם בכלב.והשיטה הזו קורמת עור וגידים מולינו ואין לנו מה לפחד..
    גם כאן יש לנו משטר חזק עם אנשי שלטון נמוכים מאוד…הנלחמים זה בזה .
    אז בוא ניתן לגאידמק והפליטיקאים הקטנים שלו להלחם באולמרט והרשזון ובן עיזרי והפוליטיקאים הקטנים שלו.
    ואם תשאלו אותי אז זה הכי פחות גרוע שיכול להיות לנו,ובפרט שאצל שכנינו ושאר המשטרים לא יותר טוב.
    ומתי כל זה יסתיים ?
    כשהפרדיגמה של בן אהרון תעלם.
    אותה פרדיגמה של אותם פסיאדו ציונים מאירופה שחזרו בשאלה .
    והשאירו לנו מדינה חלולה מתרבות יהודית ונטולת ציונות ישראלית מזרחית אמיתית .

  25. אזרח.

    מה ההבדל בין גיידמק לשאר הנוכלים האוליגרכים? (עופר,דנקנר,ושאר אוליגרכים).

    https://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=650555&contrassID=1&subContrassID=1&sbSubContrassID=0#resp

    תגובות 4 , ו 58 ,אזרח.
    דוגמא לתגובות שכתבתי בעבר.

    אני נגד כל אוליגרכיה.נגד כל אוליגרך.יש מאבק מעניין,בין האוליגרכיה הוותיקה,לבין האוליגרכים החדשים,הרוסים, על מוקדי השליטה בישראל.היו כמה נסיונות של אוליגרכים רוסים לקנות בנקים,אבל הם לא הצליחו.בנקים זה טוב להלבנת כספים. .? "When a man tells you that he got rich through hard work, ask him: `Whose .
    אזרח.נגד אוליגרכיה. | 22:52 27/11/05

    שימו לב,שהפוליטיקאים הישראלים ,מתרועעים עם גיידמק.מדינת ישראל,נמכרת במחירי מבצע.לא נשאר הרבה,לכן יש למהר ולקנות.העם יושב מהצד,ולא קם על אלה המוכרים אותו,ואת נכסיו.אנחנו חייבים להתקומם.למען עתיד ילדינו.שאם לא,אנחנו גוזרים עבדות על העתיד שלנו.

    אזרח. | 21:04 28/11/05

  26. אזרח.

    מה ההבדל בין גיידמק לשאר הנוכלים האוליגרכים? (עופר,דנקנר,ושאר אוליגרכים).

    https://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=650555&contrassID=1&subContrassID=1&sbSubContrassID=0#resp

    תגובות 4 , ו 58 ,אזרח.
    דוגמא לתגובות שכתבתי בעבר.

    אני נגד כל אוליגרכיה.נגד כל אוליגרך.יש מאבק מעניין,בין האוליגרכיה הוותיקה,לבין האוליגרכים החדשים,הרוסים, על מוקדי השליטה בישראל.היו כמה נסיונות של אוליגרכים רוסים לקנות בנקים,אבל הם לא הצליחו.בנקים זה טוב להלבנת כספים. .? "When a man tells you that he got rich through hard work, ask him: `Whose .
    אזרח.נגד אוליגרכיה. | 22:52 27/11/05

    שימו לב,שהפוליטיקאים הישראלים ,מתרועעים עם גיידמק.מדינת ישראל,נמכרת במחירי מבצע.לא נשאר הרבה,לכן יש למהר ולקנות.העם יושב מהצד,ולא קם על אלה המוכרים אותו,ואת נכסיו.אנחנו חייבים להתקומם.למען עתיד ילדינו.שאם לא,אנחנו גוזרים עבדות על העתיד שלנו.

    אזרח. | 21:04 28/11/05

  27. ינון

    ואיך ל-ע-זא-זל קשורה תרבות יהודית מזרחית לנושא?!

  28. ינון

    ואיך ל-ע-זא-זל קשורה תרבות יהודית מזרחית לנושא?!

  29. דב בינדר

    שמואל פלאטו-שרון,נוכל יהודי-פולני שהיה מבוקש שנים בצרפת על עבירות מרמה ונבחר כאן לכנסת.

  30. דב בינדר

    שמואל פלאטו-שרון,נוכל יהודי-פולני שהיה מבוקש שנים בצרפת על עבירות מרמה ונבחר כאן לכנסת.

  31. אבי

    גיידאמק מכר נשק לרודן אכזר שהשתמש בו כדי לבצע מה שמתקרב לרצח עם ואפילו אחרי שממשלת צרפת אסרה על מכירת נשק לאותו רודן בגלל הרצחניות שלו, גיידאמק המשיך למכור לו נשק, ירדנה ואירית, זה הגיבור שלכם? עם כל החסרונות של הפוליטיקאים המקומיים, רובם המכריע לא היו סוחרי נשק ולא שברו אמברגו על מכירת נשק בזמן שרודן אכזר טובח באזרחיו. עם כל החסרונות של הפוליטיקאים המקומיים, רובם המכריע מבוססים ואולי עשירים אבל לא מולטי מליארדרים ובעלי הון. עם כל החסרונות של הפוליטיקאים המקומיים, רובם נולדו בישראל, מודעים לבעיותיה ולתרבותה ולפחות דוברים את שפתה. גיידאמק רחוק מלהיות מיעוט נרדף ומדוכא (אבל הוא ישמח להציג את עצמו ככזה), הוא לא רק מייצג את האליטה הכלכלית, הוא האליטה הכלכלית בעצמו.

  32. אבי

    גיידאמק מכר נשק לרודן אכזר שהשתמש בו כדי לבצע מה שמתקרב לרצח עם ואפילו אחרי שממשלת צרפת אסרה על מכירת נשק לאותו רודן בגלל הרצחניות שלו, גיידאמק המשיך למכור לו נשק, ירדנה ואירית, זה הגיבור שלכם? עם כל החסרונות של הפוליטיקאים המקומיים, רובם המכריע לא היו סוחרי נשק ולא שברו אמברגו על מכירת נשק בזמן שרודן אכזר טובח באזרחיו. עם כל החסרונות של הפוליטיקאים המקומיים, רובם המכריע מבוססים ואולי עשירים אבל לא מולטי מליארדרים ובעלי הון. עם כל החסרונות של הפוליטיקאים המקומיים, רובם נולדו בישראל, מודעים לבעיותיה ולתרבותה ולפחות דוברים את שפתה. גיידאמק רחוק מלהיות מיעוט נרדף ומדוכא (אבל הוא ישמח להציג את עצמו ככזה), הוא לא רק מייצג את האליטה הכלכלית, הוא האליטה הכלכלית בעצמו.

  33. סטודנטית זועמת הפקרות

    ראינו בבחירות האחרונות
    צעירים כמוני לא יודעים למי להצביע
    בקלות הם יצביעו שוב למפלגה בשם צדק או קשישים או אולי הדרדסים חוזרים?
    כי המצב על הקרשים, סתמו לנו את המוח, האכילו אותנו קש ולקינוח כולנו מעשנים קצת גר….
    הפקרות הפקרות בישראל

  34. סטודנטית זועמת הפקרות

    ראינו בבחירות האחרונות
    צעירים כמוני לא יודעים למי להצביע
    בקלות הם יצביעו שוב למפלגה בשם צדק או קשישים או אולי הדרדסים חוזרים?
    כי המצב על הקרשים, סתמו לנו את המוח, האכילו אותנו קש ולקינוח כולנו מעשנים קצת גר….
    הפקרות הפקרות בישראל

  35. איילת

    בדרך כלל סדר הדברים בארץ הוא: קודם גנרל, אחר כך פוליטיקאי (לא משנה באיזו מפלגה, רצוי בקואליציה) ואחר כך סוחר נשק (וגנרל ופוליטיקאי בדימוס עם פנסיה מטעם משלמי ומשלמות המיסים.) ג' הופך את הסדר ומתחיל מן הסוף: קודם סוחר נשק אחר כך פוליטיקאי וייתכן שבעוד כמה שנים, כאשר הכל כבר יהיה הרוס לגמרי, יזכה להיות גם גנרל בחונטה השלטת, במשטר שישרור כאן.

  36. איילת

    בדרך כלל סדר הדברים בארץ הוא: קודם גנרל, אחר כך פוליטיקאי (לא משנה באיזו מפלגה, רצוי בקואליציה) ואחר כך סוחר נשק (וגנרל ופוליטיקאי בדימוס עם פנסיה מטעם משלמי ומשלמות המיסים.) ג' הופך את הסדר ומתחיל מן הסוף: קודם סוחר נשק אחר כך פוליטיקאי וייתכן שבעוד כמה שנים, כאשר הכל כבר יהיה הרוס לגמרי, יזכה להיות גם גנרל בחונטה השלטת, במשטר שישרור כאן.

  37. חבר של שור

    גאידמק מכניס הון פרטי למדינה שמביא לרווחה גדולה בעיקר במעמד העובדים.

    אם נפריט את הפוליטיקה היא תתנהל יותר ביעילות.

    זה שגאידמק נכנס לפוליטיקה זה מצויין, כי ככה ייצטרפו אליו עוד בעלי הון והכל יהיה יעיל יותר.

    הרווחה תחלחל גם לעובדים של מזנון הכנסת.

    תודה.

    חבר של שור

  38. חבר של שור

    גאידמק מכניס הון פרטי למדינה שמביא לרווחה גדולה בעיקר במעמד העובדים.

    אם נפריט את הפוליטיקה היא תתנהל יותר ביעילות.

    זה שגאידמק נכנס לפוליטיקה זה מצויין, כי ככה ייצטרפו אליו עוד בעלי הון והכל יהיה יעיל יותר.

    הרווחה תחלחל גם לעובדים של מזנון הכנסת.

    תודה.

    חבר של שור

  39. שלמה אלפסי

    במצב דברים כזה אפילו "דת השואה" לא אמיתית… על מכחישי שואה…
    Israel assures Turkey that the Armenian holocaust will not be recognized.
    The Armenian holocaust would not be recognized in Israeli Parliament.

    http://en.apa.az/news.php?id=46711

  40. שלמה אלפסי

    במצב דברים כזה אפילו "דת השואה" לא אמיתית… על מכחישי שואה…
    Israel assures Turkey that the Armenian holocaust will not be recognized.
    The Armenian holocaust would not be recognized in Israeli Parliament.

    http://en.apa.az/news.php?id=46711

  41. רועי

    כמובן שאין בזה בכדי להפוך את גאידמק לצדיק – הוא פושע כפי שרבים אחרים באליטות הממלכתיות פושעים. כדאי לזכור את זה בעיקר כשמבקרים את "החלשים" שמצטרפים אליו. אין בהצטרפות לגאידמק משום פשע גדול יותר מבחבירה לברוני הון אחרים. העובדה שגאידמק מגיע מהשוליים הלא-לגיטימיים מאפשרת לרבים לעקוף את ההון הלגיטימי שקדימה, הליכוד ומפלגת העבודה מתבססות עליו. ממש דמוקרטיזציה של שחיתות.

  42. רועי

    כמובן שאין בזה בכדי להפוך את גאידמק לצדיק – הוא פושע כפי שרבים אחרים באליטות הממלכתיות פושעים. כדאי לזכור את זה בעיקר כשמבקרים את "החלשים" שמצטרפים אליו. אין בהצטרפות לגאידמק משום פשע גדול יותר מבחבירה לברוני הון אחרים. העובדה שגאידמק מגיע מהשוליים הלא-לגיטימיים מאפשרת לרבים לעקוף את ההון הלגיטימי שקדימה, הליכוד ומפלגת העבודה מתבססות עליו. ממש דמוקרטיזציה של שחיתות.

  43. איסקנדר

    האיש הגיע לכאן כנרדף ע'י שלטונות החוק בצרפת על בסיס היותו יהודי תוך ניצול העובדה שאנו מהוים מקלט לכל יהודי הנרדף בגלל היותו יהודי.
    האיש נקט גישה מאד קיצונית והרבה יותר מניפולטיבית מקודמו-פלאטו שרון.
    שרון ניגן על הנימים היהודיים ופיזר כספים ונבחר לכנסת וזכה בחסינות.הוא לא הסתיר את העובדה שמהלכיו נועדו למנוע הסגרתו.
    ג. מכחיש זאת וטוען שמניעיו ומטרתויו הן של ל"ו צדיקים.
    בזכות כספו הוא מצליח לבצע מהלכים מניפולטיביים המעוורים עיני רבים(משה רבנו?ערב פסח?)ומעניקים לו תמיכה בציבור קרן תמיכה ליום פקודה.
    ההשוואה לבעלי הון יהודים אחרים אינה ממין העניין.יש גם ישראלים וגם שאינם ישראלים שלא נוהגים כמוהו גם אם אולי השיגו כספם באותן שיטות ובאותם עיסוקים.
    הוא מכניס סוג של תזזית מאיימת ומעוררת תהיה והשתאות לכל המערכות.זהו שימוש בשיטת ההלם.
    הוא מנצל פרצות בחוקים ותקנות כדי לשבש מערכות והסדרים.נניח שבכך כשלעצמו אין פסול.הבעייתיות היא בהתנהלות.האם באמת עוורתם עד שאינכם רואים ומבחינים בבוז ובליגלוג המרוחים על פניו לכל מה שהוא ישראלי או שלמעשה בליבכם אתם מזדהים עמו ושמחים שיש מי שמלמד,סוף סוף, את הטייקונים הישראלים שעור אחד או שניים.
    גם זה היה יכול להיות סביר אילו עשה זאת ממניעים הגונים ואיכפתיים.
    אנחנו בסך הכל עבורו כלים בהם הוא משתמש להשגת מטרותיו.אין שום ראיה שבבסיסו הוא יהיה טוב מאחרים עבור המדינה החברה והעם.
    את המניפולטיביות ראינו ברכישת טיב טעם.משהתברר לו עניין מכירת החזיר והמכשול שזה מציב בפני קבלת התמיכה העממית הוא ביטל הקניה.
    מי שסבור שהאיש יעשה עבורו את ה"עבודה" כלפי המדינה הסדריה ועשיריה טועה מרות.עבור ג. אין דבר בעל חשיבות מלבד ג.היום הוא כאן ומחר הוא במקום אחר.אתם,אנחנו,המדינה-הכל חשוב כל עוד ניתן להרויח מכך דבר זה או אחר
    החשוב כרגע.מחר הוא יהיה במקום אחר.
    מבחינתי המדאיג אינו האיש אלא ציבורים ואנשים נבונים וחכמים המוכנים לתמוך בו
    מכל מיני סיבות לא ראויות ולא טובות.

    מבחינה אחת מהעז יצא אולי מתוק.
    אולי התנהלותו וניצולו את חוקי ההגירה וחוקים בתחום הפוליטי יגרמו לכך שיתקיים סביבם ויכוח ודיון ציבורי וחלקם לפחות ישונה.
    בחוק השבות חובה להכניס סעיף שימנע מהמדינה להעניק מקלט אוטומטי ליהודים שפשעו במדינות אחרות המחפשות אותם.
    ראוי גם שמהגר לא יוכל לבחור לכנסת במשך כמה שנים ושלא יוכל להיבחר במשך שנים רבות יותר.
    נכון גם לחוקק שאדם המבוקש בחו"ל ע'י שלטונות החוק לא יוכל להציג מועמדותו לכנסת.בודאי שצריך למנוע גם מהלך כמו חבירה(כסף?)לפורשים ממפלגה קיימת ויצירת פלטפורמה לכניסה לממשלה בדלת האחורית.(התרגיל הזה ביסודו לקוח מעולם העסקים וחבל שהתחום הפוליטי יתחיל להתנהל כמו עולם העסקים).

    לסיום,ג. לא סופר אף אחד מאיתנו.באמת.חבל שנספק לו לגיטימציה וכוח פוליטי .

    אנחנו ראויים למישהו הרבה הרבה יותר טוב.

  44. איסקנדר

    האיש הגיע לכאן כנרדף ע'י שלטונות החוק בצרפת על בסיס היותו יהודי תוך ניצול העובדה שאנו מהוים מקלט לכל יהודי הנרדף בגלל היותו יהודי.
    האיש נקט גישה מאד קיצונית והרבה יותר מניפולטיבית מקודמו-פלאטו שרון.
    שרון ניגן על הנימים היהודיים ופיזר כספים ונבחר לכנסת וזכה בחסינות.הוא לא הסתיר את העובדה שמהלכיו נועדו למנוע הסגרתו.
    ג. מכחיש זאת וטוען שמניעיו ומטרתויו הן של ל"ו צדיקים.
    בזכות כספו הוא מצליח לבצע מהלכים מניפולטיביים המעוורים עיני רבים(משה רבנו?ערב פסח?)ומעניקים לו תמיכה בציבור קרן תמיכה ליום פקודה.
    ההשוואה לבעלי הון יהודים אחרים אינה ממין העניין.יש גם ישראלים וגם שאינם ישראלים שלא נוהגים כמוהו גם אם אולי השיגו כספם באותן שיטות ובאותם עיסוקים.
    הוא מכניס סוג של תזזית מאיימת ומעוררת תהיה והשתאות לכל המערכות.זהו שימוש בשיטת ההלם.
    הוא מנצל פרצות בחוקים ותקנות כדי לשבש מערכות והסדרים.נניח שבכך כשלעצמו אין פסול.הבעייתיות היא בהתנהלות.האם באמת עוורתם עד שאינכם רואים ומבחינים בבוז ובליגלוג המרוחים על פניו לכל מה שהוא ישראלי או שלמעשה בליבכם אתם מזדהים עמו ושמחים שיש מי שמלמד,סוף סוף, את הטייקונים הישראלים שעור אחד או שניים.
    גם זה היה יכול להיות סביר אילו עשה זאת ממניעים הגונים ואיכפתיים.
    אנחנו בסך הכל עבורו כלים בהם הוא משתמש להשגת מטרותיו.אין שום ראיה שבבסיסו הוא יהיה טוב מאחרים עבור המדינה החברה והעם.
    את המניפולטיביות ראינו ברכישת טיב טעם.משהתברר לו עניין מכירת החזיר והמכשול שזה מציב בפני קבלת התמיכה העממית הוא ביטל הקניה.
    מי שסבור שהאיש יעשה עבורו את ה"עבודה" כלפי המדינה הסדריה ועשיריה טועה מרות.עבור ג. אין דבר בעל חשיבות מלבד ג.היום הוא כאן ומחר הוא במקום אחר.אתם,אנחנו,המדינה-הכל חשוב כל עוד ניתן להרויח מכך דבר זה או אחר
    החשוב כרגע.מחר הוא יהיה במקום אחר.
    מבחינתי המדאיג אינו האיש אלא ציבורים ואנשים נבונים וחכמים המוכנים לתמוך בו
    מכל מיני סיבות לא ראויות ולא טובות.

    מבחינה אחת מהעז יצא אולי מתוק.
    אולי התנהלותו וניצולו את חוקי ההגירה וחוקים בתחום הפוליטי יגרמו לכך שיתקיים סביבם ויכוח ודיון ציבורי וחלקם לפחות ישונה.
    בחוק השבות חובה להכניס סעיף שימנע מהמדינה להעניק מקלט אוטומטי ליהודים שפשעו במדינות אחרות המחפשות אותם.
    ראוי גם שמהגר לא יוכל לבחור לכנסת במשך כמה שנים ושלא יוכל להיבחר במשך שנים רבות יותר.
    נכון גם לחוקק שאדם המבוקש בחו"ל ע'י שלטונות החוק לא יוכל להציג מועמדותו לכנסת.בודאי שצריך למנוע גם מהלך כמו חבירה(כסף?)לפורשים ממפלגה קיימת ויצירת פלטפורמה לכניסה לממשלה בדלת האחורית.(התרגיל הזה ביסודו לקוח מעולם העסקים וחבל שהתחום הפוליטי יתחיל להתנהל כמו עולם העסקים).

    לסיום,ג. לא סופר אף אחד מאיתנו.באמת.חבל שנספק לו לגיטימציה וכוח פוליטי .

    אנחנו ראויים למישהו הרבה הרבה יותר טוב.

  45. Reuven

    It is amazing: the botched war on Lebanon did not trigger such an intensive rate of responses as this pathetic topic!

  46. Reuven

    It is amazing: the botched war on Lebanon did not trigger such an intensive rate of responses as this pathetic topic!

  47. אבי

    גיידאמק הוא הפוליטיקאי העשיר ביותר בישראל, תמיכה בו היא תמיכה במייצג המובהק ביותר של בעלי ההון (אגב איזה חברתיים "אמיתיים" הלכו איתו?).

  48. אבי

    גיידאמק הוא הפוליטיקאי העשיר ביותר בישראל, תמיכה בו היא תמיכה במייצג המובהק ביותר של בעלי ההון (אגב איזה חברתיים "אמיתיים" הלכו איתו?).

  49. חנה קים

    זו צריכה להיות השאלה הרלוונטית ביותר היום. המשטרה חוקרת כבר למעלה משנתיים את החשדות לכאורה נגד הלבנת הון על ידי גאידמק בסניף בנק הפועלים ברחוב הירקון בתל אביב. מה קורה עם החקירה הזאת? מהם הראיות שנאספו על ידי המשטרה? מה חושב היועץ המשפטי לממשלה, שאחד מנציגיו בפרקליטות מנחה את צוות השוטרים, על כניסתו של חשוד בפלילים לכאורה לפוליטיקה? מדוע החקירה הזאת לא מסתיימת, או מדוע עד עתה לא התבשרנו על סגירת התיק? עיתונאים שעדיין לא נקנו על ידי גאידמק צריכים לשאול את עצמם את השאלה הזאת, לחקור ולבדוק. אלמנטרי.

  50. חנה קים

    זו צריכה להיות השאלה הרלוונטית ביותר היום. המשטרה חוקרת כבר למעלה משנתיים את החשדות לכאורה נגד הלבנת הון על ידי גאידמק בסניף בנק הפועלים ברחוב הירקון בתל אביב. מה קורה עם החקירה הזאת? מהם הראיות שנאספו על ידי המשטרה? מה חושב היועץ המשפטי לממשלה, שאחד מנציגיו בפרקליטות מנחה את צוות השוטרים, על כניסתו של חשוד בפלילים לכאורה לפוליטיקה? מדוע החקירה הזאת לא מסתיימת, או מדוע עד עתה לא התבשרנו על סגירת התיק? עיתונאים שעדיין לא נקנו על ידי גאידמק צריכים לשאול את עצמם את השאלה הזאת, לחקור ולבדוק. אלמנטרי.

  51. אזרח.

    שגידאמק לא סופר את אלה שתחתיו.כל האוליגרכים (המקומיים ואלה שמבחוץ באו) לא סופרים את הציבור.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/792012.html

    נושא המאמר: קונה אותם על עיוור

    מאת לילי גלילי

    גאידמק אוהב לדבר על עצמו כישות רוחנית ומוסרית עליונה, אבל הוא לא רוחש כבוד גדול לאנשים שלהם הוא מסייע בנדיבות גדולה כל כך. עזבו את תיקי החקירה, החשדות ובקשות ההסגרה. רק אנשים קטנים מתעסקים בזה. והוא אף פעם לא אומר שהוא עליון, רק שהם נחותים

    הנה התגובה שכתבתי למאמר הנכון הזה:

    תגובה 12 ,אזרח.24/11/06

    גאידמק יודע מה כתוב בהאחים קרמזוב, על "האינקויזיטור הגדול."

    ההמונים תמיד מחפשים את מי להעריץ .פעם זה ביבי,פעם זה שרון.שעליו אמרו"שרון מלך ישראל".היום, זה גאידמק.
    מתוך האחים קרמזוב:
    ` So long as man remains free ,he strives for nothing so incessantly and so painfully, as to find someone to worship
    לפני שבוע ראיתי את גאידמק אומר את המשפט הזה בטלוויזיה.המשפט נאמר באנגלית.
    I DON`T NEED SOCIETY.SOCIETY NEEDS ME
    אני לא בעד גאידמק,ולא נגד גאידמק.אני נגד התנאים הבטחוניים-קלקליים,שהביאו לעליית גאידמק.אנשים מרגישים מוזנחים.נטושים.קולם בלתי נשמע.אין יד האוספת אותם מהרצפה .האנשים נעזבים לגורלם הבטחוני-קלקלי.
    וכשבא אחד כגאידמק,המושיט יד ,(ואפילו זמנית)ומרים את האנשים מהרצפה,ואפילו לזמן קצר,אז ברור שההמון ינהה אחריו.
    המערכת יכולה להאשים רק את עצמה בנושא.המערכת השאירה את האנשים לגורלם.במודע.במכוון.
    IT`S THE ECONOMIC POLICY,STUPID .

    מתוך האחים קרמזוב.אני בטוח שגאידמק קרא את האיקויזיטור הגדול.בטוח.

    http://www.piney.com/PrDostoy.html

    He came softly, unobserved, and yet, strange to say, everyone recognised Him. That might be one of the best passages in the poem. I mean, why they recognised Him. The people are irresistibly drawn to Him, they surround Him, they flock about Him, follow Him.
    He moves silently in their midst with a gentle smile of infinite compassion.

    The crowd weeps and kisses the earth under His feet. Children throw flowers before Him, sing, and cry hosannah. `It is He- it is He!` repeat. `It must be He, it can be no one but Him!`

    There are cries, sobs, confusion among the people,

    They will seek us again, hidden underground in the catacombs, for we shall be again persecuted and tortured. They will find us and CRY to us,
    "FEED us. For those who have promised us fire from heaven ,haven`t given it!"
    And then we shall finish building their tower, for he finishes the building, who FEEDS them

    They will understand themselves, at last, that freedom and bread enough for all are inconceivable together, for never, never will they be able to share between them

    They will be convinced, too, that they can never be free. FOR THEY ARE WEAK, vicious, WORTHLESS, and rebellious

    No, we care for the weak too. They are sinful and rebellious, but in the end they too will become obedient. They will marvel at us and look on us as gods, because we are ready to endure the freedom which they have found so dreadful and to rule over them-so awful it will seem to them to be free.

    אחד כגאידמק לא הגיע למה שהגיע ללא אומץ ועוז.ברור שהוא בז לפוליטיקאים שצמחו מתוך המערכת של החממה השלטונית.מתוך הקומבינות והקשרים.לא הכישורים.לדעתו,ואני מסכים איתו,אם רוב הפוליטיקאים היו צריכים להתמודד בעולם העסקי,בעולם האמיתי שבחוץ,הם לא היו מחזיקים מעמד .מכיוון שאין להם את הכישורים.אין להם את זה .
    אז מה הפלא שגאידמק בז גם לפוליטיקאים,וגם לניזקקים?

    ועדיין אני לא רואה הבדל בין גידאמק לשאר האוליגרכים הישראלים.

    אוליגרך הוא עדיין אוליגרך.אפילו אם הוא מדבר עברית צחה ושר את שירי "ארץ ישראל היפה".

  52. אזרח.

    שגידאמק לא סופר את אלה שתחתיו.כל האוליגרכים (המקומיים ואלה שמבחוץ באו) לא סופרים את הציבור.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/792012.html

    נושא המאמר: קונה אותם על עיוור

    מאת לילי גלילי

    גאידמק אוהב לדבר על עצמו כישות רוחנית ומוסרית עליונה, אבל הוא לא רוחש כבוד גדול לאנשים שלהם הוא מסייע בנדיבות גדולה כל כך. עזבו את תיקי החקירה, החשדות ובקשות ההסגרה. רק אנשים קטנים מתעסקים בזה. והוא אף פעם לא אומר שהוא עליון, רק שהם נחותים

    הנה התגובה שכתבתי למאמר הנכון הזה:

    תגובה 12 ,אזרח.24/11/06

    גאידמק יודע מה כתוב בהאחים קרמזוב, על "האינקויזיטור הגדול."

    ההמונים תמיד מחפשים את מי להעריץ .פעם זה ביבי,פעם זה שרון.שעליו אמרו"שרון מלך ישראל".היום, זה גאידמק.
    מתוך האחים קרמזוב:
    ` So long as man remains free ,he strives for nothing so incessantly and so painfully, as to find someone to worship
    לפני שבוע ראיתי את גאידמק אומר את המשפט הזה בטלוויזיה.המשפט נאמר באנגלית.
    I DON`T NEED SOCIETY.SOCIETY NEEDS ME
    אני לא בעד גאידמק,ולא נגד גאידמק.אני נגד התנאים הבטחוניים-קלקליים,שהביאו לעליית גאידמק.אנשים מרגישים מוזנחים.נטושים.קולם בלתי נשמע.אין יד האוספת אותם מהרצפה .האנשים נעזבים לגורלם הבטחוני-קלקלי.
    וכשבא אחד כגאידמק,המושיט יד ,(ואפילו זמנית)ומרים את האנשים מהרצפה,ואפילו לזמן קצר,אז ברור שההמון ינהה אחריו.
    המערכת יכולה להאשים רק את עצמה בנושא.המערכת השאירה את האנשים לגורלם.במודע.במכוון.
    IT`S THE ECONOMIC POLICY,STUPID .

    מתוך האחים קרמזוב.אני בטוח שגאידמק קרא את האיקויזיטור הגדול.בטוח.

    http://www.piney.com/PrDostoy.html

    He came softly, unobserved, and yet, strange to say, everyone recognised Him. That might be one of the best passages in the poem. I mean, why they recognised Him. The people are irresistibly drawn to Him, they surround Him, they flock about Him, follow Him.
    He moves silently in their midst with a gentle smile of infinite compassion.

    The crowd weeps and kisses the earth under His feet. Children throw flowers before Him, sing, and cry hosannah. `It is He- it is He!` repeat. `It must be He, it can be no one but Him!`

    There are cries, sobs, confusion among the people,

    They will seek us again, hidden underground in the catacombs, for we shall be again persecuted and tortured. They will find us and CRY to us,
    "FEED us. For those who have promised us fire from heaven ,haven`t given it!"
    And then we shall finish building their tower, for he finishes the building, who FEEDS them

    They will understand themselves, at last, that freedom and bread enough for all are inconceivable together, for never, never will they be able to share between them

    They will be convinced, too, that they can never be free. FOR THEY ARE WEAK, vicious, WORTHLESS, and rebellious

    No, we care for the weak too. They are sinful and rebellious, but in the end they too will become obedient. They will marvel at us and look on us as gods, because we are ready to endure the freedom which they have found so dreadful and to rule over them-so awful it will seem to them to be free.

    אחד כגאידמק לא הגיע למה שהגיע ללא אומץ ועוז.ברור שהוא בז לפוליטיקאים שצמחו מתוך המערכת של החממה השלטונית.מתוך הקומבינות והקשרים.לא הכישורים.לדעתו,ואני מסכים איתו,אם רוב הפוליטיקאים היו צריכים להתמודד בעולם העסקי,בעולם האמיתי שבחוץ,הם לא היו מחזיקים מעמד .מכיוון שאין להם את הכישורים.אין להם את זה .
    אז מה הפלא שגאידמק בז גם לפוליטיקאים,וגם לניזקקים?

    ועדיין אני לא רואה הבדל בין גידאמק לשאר האוליגרכים הישראלים.

    אוליגרך הוא עדיין אוליגרך.אפילו אם הוא מדבר עברית צחה ושר את שירי "ארץ ישראל היפה".

  53. טרזן

    ביידיש יש פתגם : "מזנב של חזיר אי אפשר לעשות שטריימל".
    גיידמאק מנסה להפריך את הטענה הזאת.

  54. טרזן

    ביידיש יש פתגם : "מזנב של חזיר אי אפשר לעשות שטריימל".
    גיידמאק מנסה להפריך את הטענה הזאת.

  55. רות

    הרישא של התגובה שלי נשמטה ולכן לא הייתה מובנת. כתבתי שקדם לגיידמק פלאטו-שרון, והוא לא הפך לראש ממשלה

  56. רות

    הרישא של התגובה שלי נשמטה ולכן לא הייתה מובנת. כתבתי שקדם לגיידמק פלאטו-שרון, והוא לא הפך לראש ממשלה

  57. אירית

    מה שקרה לאתר הזה. קרב מאסף מכוער על השיירים ממלחמות בין אוליגרכים שונים. קיוינו לקצת יותר, התאכזבנו.
    מה שנותר לחזות בו עתה הוא התהליך המכוער של הזדנבות אחרי "הפריץ שלי", שהוא "יותר נאור משלך" כי הוא סחר רק בעוזי ולא במרגמה, ואנס רק שתי מזכירות ולא שמונה, ומקפח רק חצי מהעובדים שלו ולא את כולם, וסחר רק במודעות של שפחות מין ולא סירסר בהן ממש.

  58. אירית

    מה שקרה לאתר הזה. קרב מאסף מכוער על השיירים ממלחמות בין אוליגרכים שונים. קיוינו לקצת יותר, התאכזבנו.
    מה שנותר לחזות בו עתה הוא התהליך המכוער של הזדנבות אחרי "הפריץ שלי", שהוא "יותר נאור משלך" כי הוא סחר רק בעוזי ולא במרגמה, ואנס רק שתי מזכירות ולא שמונה, ומקפח רק חצי מהעובדים שלו ולא את כולם, וסחר רק במודעות של שפחות מין ולא סירסר בהן ממש.

  59. אבי

    אף אחד באתר הזה לא מעריץ את שרי אריסון או אהוד אולמרט, אבל את מצפה שנצא במחולות ונטהר את השרץ ששמו גאיידמק בטענות של "כולם עושים את זה, אז מה בכלל רע בגאיידמק?". אריסון היא נבלה, אולמרט הוא נבלה וגאיידמק הוא גם נבלה.

  60. אבי

    אף אחד באתר הזה לא מעריץ את שרי אריסון או אהוד אולמרט, אבל את מצפה שנצא במחולות ונטהר את השרץ ששמו גאיידמק בטענות של "כולם עושים את זה, אז מה בכלל רע בגאיידמק?". אריסון היא נבלה, אולמרט הוא נבלה וגאיידמק הוא גם נבלה.

  61. אבי

    אז למה שלא תכתבי מאמר בנושא זה ותפרסמי אותו ב"העוקץ"?

  62. אבי

    אז למה שלא תכתבי מאמר בנושא זה ותפרסמי אותו ב"העוקץ"?

  63. אירית

    . שיכתבו נשים אחרות כאן, כאלה שמקורבות לאתר ולחוגים המשכילים. למה הן שותקות ? (למדתי להיות ענווה יותר, ולדעת שאם אחרות וגדולות ממני לא כותבות במקום מסויים, אולי כדאי להסיק מזה משהו ולשמור על עצמי). מה אני, תולעת יעקב…אולי כדאי לבקש מאביגדור פלדמן שיכתוב רשימה אינטליגנטית על הסחר בנשים בישראל, מנקודת המבט של שמאל רדיקלי חברתי. מכל הסיבות שבעולם. אני הולכת לקחת את הצק מגאידמק, הנה הוא בדיוק נכנס בדלת, חכה ארקדי, אני לא לבושה…

    אני מחכה לשמוע מהמומחים והמשכילים ממני את דברם על הסחר בנשק במשקפיים שלהם, לפי משנתם, במימד הרחב. העובדה שמדינה מתבססת על הענף הזה, מה זה אומר כלכלית וחברתית ? האם כל מה שצריך לדרוש הוא בעצם חלוקה שוויונית יותר של השלל ? כלומר "זכויות עובדים" ? או מה ? מה היא עמדת השמאל העקבי-חברתי וכולי וכולי על הפרקטיקה ?
    בעיני, כאמור, התופעה ששמה גאידמק לא מעניינת כבן אדם. לכל היותר הוא מציב מראה לא נעימה בפני הישראלים, (ובמיוחד האשכנזים) ,כיון שהוא מגלם את ה"זהות הציונית" במערומיה, בלי דוקטורט, בלי עבר ב"צופים" או במר"צ ובלי שום "כיסוי". הוא סוחר נשק. כמו כולנו בעצם. כרגע ההבדל המרכזי בינו ובין "מדינה" זה העובדה שהוא למעלה בשרשרת המזון,
    או אולי זה המבטא ? לא יודעת, יש הרבה עם מבטא זר בישראל. או שהוא "לא ממש יהודי" (זה לא אמור להפריע לשמאל). וכולי.

    אני הרציתי פעם אחת בנושא הזה, אבל זה היה מנקודת מבט שלא זוכה להתעניינות פה, הקשר בין הסחר בנשק לבין עבדות לבנה של נשים וילדים (המסחר המאורגן לצרכי עבדות מינית, פורנוגרפיה וזנות ילדים). הנושא הזה לא קיים באתר הזה כעיסוק השייך למניין הנושאים הרלוונטיים לשמאל החברתי-רדיקלי. להערכתי, גם זה נובע מתסמונת ההשתקפות הלא נעימה שהונשא מציב כראי בפני כולם. מדובר אחרי הכל בפרנסה של כולם, למה לפגוע בתשתיות…

  64. אירית

    . שיכתבו נשים אחרות כאן, כאלה שמקורבות לאתר ולחוגים המשכילים. למה הן שותקות ? (למדתי להיות ענווה יותר, ולדעת שאם אחרות וגדולות ממני לא כותבות במקום מסויים, אולי כדאי להסיק מזה משהו ולשמור על עצמי). מה אני, תולעת יעקב…אולי כדאי לבקש מאביגדור פלדמן שיכתוב רשימה אינטליגנטית על הסחר בנשים בישראל, מנקודת המבט של שמאל רדיקלי חברתי. מכל הסיבות שבעולם. אני הולכת לקחת את הצק מגאידמק, הנה הוא בדיוק נכנס בדלת, חכה ארקדי, אני לא לבושה…

    אני מחכה לשמוע מהמומחים והמשכילים ממני את דברם על הסחר בנשק במשקפיים שלהם, לפי משנתם, במימד הרחב. העובדה שמדינה מתבססת על הענף הזה, מה זה אומר כלכלית וחברתית ? האם כל מה שצריך לדרוש הוא בעצם חלוקה שוויונית יותר של השלל ? כלומר "זכויות עובדים" ? או מה ? מה היא עמדת השמאל העקבי-חברתי וכולי וכולי על הפרקטיקה ?
    בעיני, כאמור, התופעה ששמה גאידמק לא מעניינת כבן אדם. לכל היותר הוא מציב מראה לא נעימה בפני הישראלים, (ובמיוחד האשכנזים) ,כיון שהוא מגלם את ה"זהות הציונית" במערומיה, בלי דוקטורט, בלי עבר ב"צופים" או במר"צ ובלי שום "כיסוי". הוא סוחר נשק. כמו כולנו בעצם. כרגע ההבדל המרכזי בינו ובין "מדינה" זה העובדה שהוא למעלה בשרשרת המזון,
    או אולי זה המבטא ? לא יודעת, יש הרבה עם מבטא זר בישראל. או שהוא "לא ממש יהודי" (זה לא אמור להפריע לשמאל). וכולי.

    אני הרציתי פעם אחת בנושא הזה, אבל זה היה מנקודת מבט שלא זוכה להתעניינות פה, הקשר בין הסחר בנשק לבין עבדות לבנה של נשים וילדים (המסחר המאורגן לצרכי עבדות מינית, פורנוגרפיה וזנות ילדים). הנושא הזה לא קיים באתר הזה כעיסוק השייך למניין הנושאים הרלוונטיים לשמאל החברתי-רדיקלי. להערכתי, גם זה נובע מתסמונת ההשתקפות הלא נעימה שהונשא מציב כראי בפני כולם. מדובר אחרי הכל בפרנסה של כולם, למה לפגוע בתשתיות…

  65. אירית

    אם אתר העוקץ היה רוצה מאמר בתחום של סחר בנשים ובנשק, היה פונה בצורה מקובלת.

  66. סייר יוסי

    זה לא שפתאום קם אדם בבוקר ומחליט להיות כאחד מנבחרינו , הרי זאת תכנית סדורה ומתוכננת היטב .
    הרי אם תעמידו את עצמכם במקומו של גיידמק , האם לא הייתם עושים כמוהו ? התשובה היא לא ,לא ,לא !!!!!!!!!!!
    התשובה היא לא , מכיוון שאדם שיש לו כל כך הרבה כסף , ויכול לעשות ככל העולה על רוחו , לא בהכרח היה
    נכנס לביצה התובענית של הפוליטיקה ומסכן את כל אשר לו.
    לפני שאומר מספר מילים לזכותו של גיידמק , אומר מספר מילים לזכותם של אלו אשר הצטרכו לחסדיו.
    גם כאן , אם תרהיבו עוז בנפשיכם ותשימו את עצמיכם בנעליהם של הנדכאים , כלום לא הייתם מתנהגים באופן בו
    הם התנהגו ? התשובה היא כן!!!!!!!!!!!!
    גם אני חושב שאוזלת ידה של הממשלה בפתרון בעיות חברתיות ובטחוניות , הם שיצרו כר נוח למצב שנוצר , אך
    מדוע זה תלינו על מר גיידמק , האדם הזה ( ככל שתהה מחשבתכם עליו שלילית ) עשה ועושה מהבחינה החברתית,
    באופן פרטי , הרבה מעבר למצופה , ואין זה בהכרח , ( ואפילו אם כן ) הוא עושה זאת כדי לעשות לעצמו נפשות
    מקרב המצביעים הפוטנציילים,איני רואה כיצד יש בכך פסול .
    איני רוצה לשים מכשול בפני עוור , אך לא הייתי מהמר על רבים שלא היו הולכים שבי אחריו.(תרתי משמע)