הגנרל ועליית מחירי הנפט בעולם

יוסי דהאן

אתמול קפץ מחיר חבית נפט ב 11 דולר ושערי המניות בוול סטריט צנחו, אחד הגורמים המרכזיים להתרחשויות הכלכליות העולמיות הדרמטיות הללו טמון בנסיונו של פוליטיקאי מקומי לצבור יתרון בפריימריס של מפלגה ישראלית כושלת.  הכרזתו של סגן ראש הממשלה ושר התחבורה שאול מופז בראיון ל"ידיעות אחרונות", כי ישראל צריכה לתקוף את איראן הזניקו את מחיר הנפט ותרמו, יחד עם נתוני התעסוקה העגומים בארצות הברית, לירידת שערים חדות בשוקי המניות בעולם.

מופז הוא אחד הפוליטיקאים הכושלים ביותר במערכת הפוליטית הישראלית, גנרל נוסף במצעד המתמשך של גנרלים בדימוס שהצטרפו למערכת הפוליטית והשחיתו אותה. גם את המשרד עליו הוא ממונה הוא איכלס בחבריו לשולחן המטכ"ל ומכאן גם תפקודו השערורייתי של משרד זה.

קשה להיזכר בעמדה אחת עקרונית שהגנרל חסר חוט השידרה והאופורטוניסט הזה אוחז בה. עם פרישתו מהצבא מיהר להצטרף לליכוד נשבע לו לעזוב את המפלגה ומיהר לנטוש אותה ולדלג לקדימה כשהתברר לו שסיכויו לעמוד בראשות הליכוד אפסיים. אנשי יחסי הציבור והספינולוגים של המועמד הזה לרשת את כסאו של אולמרט מייעצים לו בשבועות האחרונים שהדרך לראשות המפלגה עוברת דרך התמקמות בימין הקיצוני. בשבוע שעבר הוא הכריז שרמת הגולן היא שלנו ואתמול הוא העלה את המינון הלאומני המיליטירסטי כשעקף את אלדד וליברמן והודיע שאנחנו הולכים להתקיף את אירן ובדרך הפיל את וול סטריט.

אני מאמין למופז, אם זה היה תלוי בו, הוא היה תוקף את אירן עוד היום, אבל בתנאי שמישהו יבטיח לו  שתקיפה כזו עשויה לשפר את סיכויו בפריימריס בסניף קדימה ברעננה, גם אם התוצאה תהיה שחלק מאיתנו ייעלם בפטריית עשן.

בא.ה לפה הרבה?

נושאים שהתעקשנו עליהם לאורך שני עשורים של "העוקץ", תוך יצירת שפה ושיח ביקורתיים, הצליחו להשפיע על תודעת הציבור הרחב. מאות הכותבות והכותבים, התורמים מכישרונם לאתר והקהילה שסביבו מאתגרים אותנו מדי יום מחדש, מעוררים מחשבה, תקווה וסיפוק.

כדי להמשיך ולעשות עיתונות עצמאית ולקדם סדר יום מזרחי, פמיניסטי, צדק ושוויון, אנו מזמינות אתכם/ן להשתתף בפרויקט יוצא הדופן הזה. כל תרומה יכולה לסייע בהגדלת הטוב שאנחנו מבקשות לקדם. יחד נשמן את גלגלי המהפכה!

תודה רבה.

donate
כנראה שיעניין אותך גם:
תגובות

 

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  1. עוקצני

    הכל, הכל. מהמיליטריזם הטומטומי שלו והברוטליות שלו כרמטכ"ל (מבצע "חומת מגן" הבהמי), עד להתנגדות שלו להתנתקות והמעבר שלו לתמיכה בה ברגע שהתברר באיזה צד מרוח הקוויאר. אפילו את עסקת חילופי השבויים תמורת גלעד שליט הוא מפיל שוב ושוב, למרות שביוזמתו שוחררו עשרות אסירים תמורת סוחר סמים אחד שהסתבך בלבנון. לכל הרוחות, הוא אפילו זה שהתחיל את ההפרטה בצה"ל.
    שיחגור חגורה ויסע לנו מהעיניים.

  2. מלי

    דווקא שר התחבורה גורם באמירותיו לעליית מחיר הנפט, דבר המנוגד ככל הנראה לאינטרס של המשרד עליו הוא אמון,
    ומנוגד לאינטרס של צרכני התחבורה באשר הם.
    אבל בעצם תמיד ידענו שקידום ענייני משרד התחבורה מעניין אותו כקליפת השום, אז זה הגיוני.

  3. ניצן אביב

    כנראה שלא רק חלק מאתנו ייעלם בפטריית עשן אלא המזרח התיכון כולו צפוי להמחק ולא רק בגלל דבריו המתלהמים, הנפלצים של הגנרל בדימוס, המיליטריסט מופז, חסר התקנה. ראוי גם להקשיב ליתר שרי הממשלה ובמיוחד לגנרל בדימוס בן-אליעזר, מתלהם נוסף אחר, הקורא אף הוא למחיקת אירן ו"להנחית מכת מוות לרצועת עזה".
    צפו לחורף חם ולוהט!

  4. איזי גור

    מישהו צריךלהתנדב ולשלוח לשני הגנרלים, מופז ופואד, את הסרט הנהדר "הטוב, הרע והמכוער". בסצנה הבלתי נשכחת מאיים היריב על האיש הרוחץ באמבט באקדח. האיש המתרחץ יורה ביריבו מתוך האמבטיה ואומר: IF UOU HAVE TO SHOOT- SHOOT. DON'T TALK
    קפיש.

  5. אדי

    הבן אדם מטומטם (ולא רק בגלל האמירה האיראנית שלו) וגם לא ישר (זוכרים את תאריך הפרישה הגמיש שלו מצה"ל ?) וגם אופורטוניסט (מכריז על עצמו כנאמן הליכוד האחרון ובסוף נוחת בקדימה) וגם רמטכ"ל עלוב . המטומטם הזה הוא שלנו וזה מה שמדאיג.

  6. שור

    כל הממשלה הזו היא ממשלה כושלת המונהגת בידי
    מקבל דולרים במעטפות (אולמרט),
    מקבל דולרים במזוודות עמוסות (הירשנזון),
    מנזר השתקנים בחקירות משטרה (ברק, בוז'י),
    מנהיג מפקד הארגזים (בן-אליעזר)
    ועבריין מין מין מורשע,

    ציפי ליבני היא הכי לא מושחתת אבל הכי מסוכנת מכולם,
    כי מימוש חזונה יביא פתרון סופי ליהודים בישראל.

    שור

  7. אחד שהיה שם

    פתרון סופי! שמעתם?? אז לשם יביא אותנו "מסמך העקרונות". שלא נדע. לפי קנה המידה הזה, החזרת סיני היתה ליל הבדולח, והשלום עם ירדן היה שריפת הרייכסטאג.

  8. צחי שיין

    שכזה גנרל הוליך את צבאנו… די כבר .. יש לעצור ולנפות הייטב עוד בשלב המ"פ!

  9. שור

    מאות תושבי כפר עזה עושים את חג השבועות בקיבוץ דגניה ב'.

    מעניין איפה יעשו עשרות אלפי תשובי הצפון את חג השבועות 2009, אם הגולן יוחזר לשלטון סוריה/אירן ?
    אולי במאהלי גיידמק בניצנים.
    אולי בבתי הקברות.

    ומעניין עוד יותר היכן יעשו מיליוני ישראלים תושבי גוש דן וירושלים את חג השבועות 2012 באם ירושלים, יהודה ושומרון יעברו לשליטה של החמאס/אירן ?
    אותי זה מפחיד.

    אני מאמין לנשיא אירן שרוצה בפתרון סופי ליהודים בישראל.
    כאחד שהיה שם, אנא ממך אל תתעלם שוב מתוכניות להשמדת יהודים.

    שור

  10. יהודית קנולר

    ואני אפילו לא רוצה לנמק. אבל בכל זאת מילה אחת: גם פואד וכל מיני שרים חסרי אחריות מדברים את עצמם לדעת, שכן כל מה שמעניין אותם זה לנסח משפט שייהווה ציטוט בעיתונים. לדעתי צריך לנסח כללי התנהגות מחייבים לשרים (הפטנט של "המילה האחרונה" בגלי צה"ל): לא יברבר שר בציבור לציטוט או שלא לציטוט אלא בענייני משרדו. תראו איזה שקט ישרור בחיינו. כלל שני: לא יידבר שר על מה צריך לעשות במשרדו, אך לא נעשה בהעדר תקציב, בציבור או שלא בציבור, אלא יידבר רק על דברים שנעשו על ידיו במשרדו.קול דממה דקה תרד עלינו ועל כל עם ישראל וייהיה לנו שקט, ויישב עם ישראל מתחת לגפנו ותאנתו ויאכל מאכלי חלב. חגשמח

  11. עדה

    איך שלשון מתגלגלת מבלי שהמוח עובד…..

  12. נתן שקרצ'י

    מספיק כבר עם ההסתות וההפחדות שלך ושל הבוס שלך ביבי.
    בכלל, ביבי צריך להודות לנאסראללה והנייה ואחמדינג'אד, כי הם הצילו את הקריירה שלו, ובכלל, הימין ובמיוחד הדתיים בשני הצדדים משרתים אחד את השני, וחולקים אותם דעות לגבי נושאים רבים (היחס לנשים, זוגות חד מיניים, איסור אכילת חזיר, אמונה במשה רבנו וכו' ).

    אם ביבי יעלה לשלטון ( מה שלא נראה לי שיקרה), הוא יעשה שלום עם הסורים והפלסטינים, אז תפסיק להשלות את עצמך. תקרא את הכתבה של החבר שלו רון לאודר ב-7 ימים של שבת, שהיה השליח שלו לאסד.

    לגבי הגרעין, נדמה לי שגם לישראל יש. ואני חושב שגם אחמדינג'אד יודע.
    מקסימום, יווצר מאזן הרתעה. כמו בין פקיסטן והודו, או ארה"ב וברה"מ.

    מרבית האנשים, בישראל ובמדינות ערב, הם אנשים קשי יום חפצי שלום. הבעייה היא במנהיגים, שחיים עדיין בסיפורי הגבורה של העבר במקום לדאוג לעתיד עמם, ובעובדה שהקיצוניים פעילים והרוב דומם.

    אגב, ביבי מקבל את השוחד שלו מיהודים אמריקאים ( וילה ליד גאידמאק ליד הים בקיסריה ממשכורת של עובד מדינה??) שמחלקים עיתון חינם (בוכים למיליארדר בעל קזינו שיחלק מאות אלפי עותקים מעיתון כל יום). בגלל זה לא שומעים אותו בנושא, כי מי שיש לו חמאה על הראש לא הולך בשמש…

    כדאי לך לקרוא בהארץ על הכביש שביבי דאג לסלול כדי שתושבי כפר חב"ד לא יצטרכו לראות מכוניות נוסעות בשבת בדרך לנמל התעופה. זה הרבה יותר מהבמפרים בכביש שביקש טלסנקי ליד הבית של הנכדים שלו…

    ואם תקרא יותר למטה, את מה שכתבו במרכז אדוה על עלות הכיבוש, תבין ששילמנו מחיר מאוד יקר על הקנאות הדתית המשיחית שלנו. וזה רק המחיר הכלכלי, לא המחיר האנושי ששילמו העמים בשני הצדדים. חולון לא פחותה מחברון, וכפר סבא לא פחותה משכם.

    חג שבועות שמח.

  13. שור

    חבל שאתה מנסה להדחיק את המציאות,
    מציאות של חמאסטן,
    מציאות של פצצה גרעינית אירנית,
    מציאות של חיזאללה שולט בלבנון,
    מציאות של טילים בקרוב לאשדוד ולבאר-שבע (זה כבר לא נתניהו מתריע, אלא ראשי אמ"ן והשב"כ),
    מציאות בה טילים ייפלו על גוש דן ונתב"ג אם ניסוג מהשומרון.

    אבל נתן,
    רוב אזרחי ישראלי לא מדחיקים,
    ולכן התמיכה בליכוד ובנתניהו (שאכן התריעו מראש) עולה ועולה
    ולכן מנהיגיך המושחתים פוחדים מבחירות כמו שפנים חחחחחח

    במקום לנסות ולהבין תהליכים אלו,
    אתה ממשיך להדחיק.

    חג שבועות שמח עם הרבה גבינות ובורקסים טעימים.

    אבל נתן ,
    אל נא נשכח בשם הסולידאריות החברתית שלתושבי מערב הנגב אין חג שבועות שמח בגלל הזיות והדחקות של ממשלת השמאל המושחתת.

    שור

  14. אליאב

    מדובר בסוכן של איראן ששולחיו החליטו עתה להפעילו. מי שמגיע לצומת גלילות ומנסה להוביל רכבו בפלונטר הלאומי מבין ששר התחבורה החליט להפיל את עם ישראל על הקרשים. ואם זה אינו מספיק הוא פותח את פיו על פי הוראת אחמדיניגאד ומאיים להשמיד את ממלכת כורש. אחרי בחירתו המוצלחת של שר האוצר הגנב החליט אולמרט על קידומו של מי שהכין את הצבא למלחמת לבנון השנייה בכשרון. ייתכן וציפי לבני אינה בחירה מוצלחת אבל מופז הוא דוגמית לאסון לאומי.

  15. אזרח.

    שור אמר:"רוב אזרחי ישראל לא מדחיקים,
    ולכן התמיכה בליכוד ובנתניהו (שאכן התריעו מראש) עולה ועולה.(טוב,אפשר לומר שאיינשטיין צדק לגבי הטפשות האין סופית של בני האדם).

    אם התריעו מראש,(ביבי),מדוע ביבי הצביע בעד ההתנתקות?

    לכל חסידיו השוטים של ביבי.ביבי הצביע כמה פעמים בעד ההתנתקות/גירוש.

    ביבי בעצמו הצביע בעד ההתנתקות. ביבי הצביע 4 פעמים בעד אותה התנתקות
    חד-צדדית שכיום הוא מגנה.

    http://stagemag.co.il/Articles/555

    מתוך המאמר:סיפור בזיגזג.

    מה באמת קרה?

    ביבי הזגזגן,ביבי של הכן,ולא,
    ודאי שהתנגדתי. אמרתי: "כן, אבל"

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?
    itemNo=626528&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0

    ביבי
    זגזג במהלך ההצבעה על ההתנתקות ,בחודש אוקטובר 2004 .בהצבעה הראשונה על
    תוכנית ההתנתקות,הצביע ביבי בעד.אבל ניסה גם לאכול את העוגה,וגם להשאיר
    אותה שלמה,באומרו שאומנם הוא מצביע בעד,אבל הוא דורש שהצבעתו תותנה
    בקיום משאל עם על התוכנית,ושהוא יתפטר תוך 14 יום אם לא יהיה משאל עם.14
    היום עברו,משאל העם נשאר רק בגדר רעיון,וביבי עדיין נשאר בתפקידו.כך
    יצאה ההתנתקות לדרך,בברכתו של ביבי ה"חוזה"-הוזה.אם ביבי לא היה מצביע
    בעד ,בפעם הראשונה,וחובר ללבנת, נווה, וכץ, בהתנגדות לתוכנית בהצבעה
    הראשונה,תוכנית ההתנתקות לא הייתה יוצאת לפועל.
    ביבי רצה גם לאכול את העוגה,וגם להשאיר אותה שלמה(לפי השיטה של כן
    ולא,זגזגים וכדומה),והפסיד את ה-כ-ל.

    דברים שאמר שקרניהו ,לניו-יורק טיימס.

    http://www.imra.org.il/story.php3?id=28117

    His objection to the Gaza pullout, he insists today, was not to
    leaving Gaza
    but to the manner in which it was done. "It´s not a fundamental
    error to
    leave Gaza, and I never said that," he said. "I said it´s the way
    you leave
    that counts, so that you leave and yet you take something when you
    go, so
    you don´t allow Hamas to claim a victory."

    ביבי טוען תמיד שהוא היה נגד הנסיגה מגוש קטיף,ואומר:ראו מה קרה לאחר
    הנסיגה,וכל זיבולי השכל הרגילים שלו.אבל מה מסתבר?ביבי למד מערפאת איך
    לומר דבר אחד בעברית,אבל את היפוכו,בשפה אחרת,שבה העיוורים ההולכים
    אחריו (כמו שור)לא קוראים או שומעים.אז מה אמר שקרניהו לניורק טיימס בדיוק? שימו
    לב לניסוח.

    "ההתנגדות שלי לנסיגה מעזה,הוא מתעקש כיום,לא היתה ההתנגדות לנסיגה
    עצמה,אלא לדרך ולצורה שבה היא נעשתה.

    זו לא טעות בסיסית-עקרונית לעזוב את
    עזה,ואני אף פעם לא אמרתי זאת.

    אלא אני (ביבי) תמיד אמרתי,שהדרך שבה אתה
    עוזב,היא הקובעת.

    אז שקרניהו היה בעד הנסיגה,או לא היה?

    ביבי,אם "ידעת" שההתנתקות/גירוש החד צדדית תביא את הבעיות,אז מדוע
    הצבעת בעד?היית צריך להצביע נגד.מלכתחילה.

    שור,גם אתה(כמו ביבי) ראית חיילים בריטים ,עם גדרות תיל,בישראל של שנות ה50 ?

    http://www.notes.co.il/shalit/24049.asp

    הראיון הסהרורי של נתניהו, הפאשלה של "ידיעות".

    ציטוט:"אם מישהו חיפש סיבה נוספת לא להחזיר את בנימין נתניהו לכיסא ראש הממשלה, הוא קיבל אותה בראיון שנתן אתמול מנהיג הליכוד למוסף החג של "ידיעות". מילא כל הגבבה הרגילה על החמאס, הפאשלה בלבנון, הכלכלה, ושאר הסיבות לכאורה להחזירו לשלטון. לקראת הסוף, נתניהו מהלך עם הכתב, גדי בלום, במחוזות ילדותו ומספר לו כיצד הלך שם עם אמו ונבעת למראה חיילים בריטיים שהתאמנו מעל גדר תיל, "וזה מאוד הטריד אותי, כי הייתי קטן".
    נעצור כאן לרגע כדי לציין שבנימין נתניהו נולד בשנת 1949, במדינת ישראל החופשית, כלומר שהוא לא זכה לראות ולו חייל בריטי כובש אחד מימיו. נחזור לדברי נתניהו בראיון:
    "אז שאלתי: 'אמא, איך אעמוד בזה כשאהיה חייל?' מה הייתה עונה אמא ישראלית? כשתתבגר לא יהיו מלחמות. אבל אמא שלי אמרה: 'אל תדאג, אתה תגדל'. היו הרבה תקוות בבית שלנו, אבל דבר אחד לא היה: אשליות".

    המשך ציטוט:"את הבריטים הלכת לראות עם יוני?"
    למה לעצור ולחשוב קצת, אם אפשר לקבל שניים במחיר אחד – ביבי ויוני מגרשים את הבריטים?
    הבלוף הסהרורי הזה של נתניהו מעיד על אדם ששיפוט המציאות שלו בעייתי. מילא שכאיש המכירות של רהיטי רים הוא אמר ללקוחות 'תאמין לי, יש לי כזה בבית', אבל למרוח סיפור חסמב"ה על עצמך מול חיילים בריטיים?

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/778886.html#resp

    נתניהו טעה בנאומו: "זאבי כיהן כשר בממשלתי".
    יו"ר הליכוד שיבח את תפקודו של זאבי בממשלתו "בסולידריות ובאחריות", למרות שזה מעולם לא כיהן בה.

    ראה עוד שקר-פנטזייה מבית מדרשו של שקרניהו.

    http://www.imra.org.il/story.php3?id=28117

    ציטוט:". During the Middle East war in 1973,
    Mr. Netanyahu and another future prime minister, Ehud Barak, met Mr.
    Sharon
    in a small armored personnel carrier as he planned his daring
    crossing of
    the Suez Canal that turned the tide of the war.

    "Here we were, three future prime ministers, though no one knew it
    then, in
    this small A.P.C.," Mr. Netanyahu said.
    גם אנשי שרון וגם ברק,התכחשו לסיפור ההזוי הזה של ביבי.
    איך ביבי חלם ששלושתם היו בזחלם אחד,נפלא מבינתי.

    ביבי שקרן,אופורטוניסט,וגם בוגד.ביבי בגד בבוחריו.באלה שהצביעו עבורו.

    ביבי הרס את בוחריו במדיניות הקלקלית.
    מי היו תומכי הליכוד?המעמד העליון?לא.אלה היו
    עמך.מזרחים,חרדים,מתיישבים.עניים.גמלאים.חד הוריות.מתנחלים.ומה עשה ביבי? בגד בכ-ו-ל-ם,חבר לאליטות
    הכלכליות,ודפק את בוחריו עד העצם.אם ביבי היה בא ואמר לבוחריו ערב
    בחירתו,שמעו,אני עומד לקצץ לכם ברמת החיים,במשכורות,להפריט אתכם,האם
    היו אלה בוחרים בו?
    לא.לא היו בוחרים בו.
    ביבי עבד עליהם.ביבי לא אמר להם מה הוא מתכונן לעשות מבחינה
    כלכלית.ביבי לא גילה לבוחריו המסכנים איך הוא עומד לאמלל אותם,ולתת את
    כספם לעשירונים העליונים.לאלה שלא בחרו בו.

    http://www.notes.co.il/hanan/16842.asp

    ואם לאחר כל שכתבתי כאן,יש עוד אנשים התומכים בביבי,אז באמת איינשטיין צדק,כשאמר:

    איינשטיין: "יש רק שני דברים שהם אין סופיים. היקום, וכסילותה של האנושות.
    ואינני בטוח לגבי(האין סוף של ) הראשון".

    אודה לאתר העוקץ,אם תואילו לפרסם. חייבים להעמיד דברים על דיוקם.

  16. סמולן

    תשמע, הבעיה היא הלא כלהלן:
    1. השמאל טעה לחלוטין בחיזוי העולם הערבי.
    2. הימין צדק לחלוטין, כנ"ל.
    3. השמאל ההזוי, הקיצוני, האנטי ציוני, טוען שהבעיה היא שלא נתנו מספיק, או לא באופן מספיק חביב, או משהו כזה. הטענה שלו, אם בודקים אותה ממש לעומק, היא לאזוטריות: מאחורי החזית האנטי ישראלית הרצחנית, ישנו עולם איסלמי חביב והומאני, שבכלל אוהב יהודים. כלומר, אם סייד קשוע כותב שהיהודים הם מפלצת הנחבאת מאחורי מסיכה של ארנב חביב, הרי שהשמאל האנטי ציוני טוען שהערבים הם ארנבון שלובש מסכה של מפלצת, כי אין לו ברירה. כדאי לשים לב לסימטריה בטיעונים, לטעמי היא לא מקרית כלל: השמאל האנטי ציוני טוען למעשה שהערבים הם בערך כמו פרי הצבר, דוקרים מבחוץ, אבל מבפנים, הם מתוקים כדבש. מכיר את הדימוי הזה מאיפשהו ?
    4. הסיבה שהתעכבתי על השמאל האנטי ציוני, היא שלדעתי, זו הקבוצה היחידה כיום בארץ שאינה נבוכה ומבולבלת מקורות הניסוי הגדול של שנות התשעים, תהליך אוסלו, אלא נסמכים על מיסטיקה כתיאולוגיה פוליטית, ללא היסוס וללא מעצורים. כל השאר, תוהים איפה מוצאים תפיסת דרך אמצע ראויה.
    5. לא אצל ביבי. האיש לא משהו. לצערי.

  17. אלי

    אי אפשר שלא להנות מהפוסט המבדר של "אזרח". אמנם, פה ושם הוא חוטא במדה לא קטנה של דמגוגיה אך במסר
    הכללי שלו הוא בלי ספק צודק. היהב הזה שהעם המיואש תולה בביבי (לא כל העם חלילה, אפילו לא ה-30% שכאילו
    תומכים בו לפי הסקרים), היהב הזה הוא תכונה יהודית ישנה, יהודית- גלותית, של נס העומד לקרות.
    תארו לכם שהנס הזה יקרה וביבי יחד עם רעיו לדרך- אנשי הימין והדתיים, ירכיבו את הממשלה. מה יקרה? תחלואיו של צה"ל ישארו כפי שהם (במקרה הטוב), והחברה הישראלית תמשיך להתדרדר, אולי אפילו בקצב מואץ, אם הוא ינחית
    עליה שוב את הכלכלה הניאו ליברלית שספג מהאופנה ששררה בארה"ב עד לפני שנתיים שלוש, ועתה מתפוגגת.
    אותה שוקת שבורה שבפניה אנו עומדים היום תישאר גם מחר, בין אם יהיה זה ביבי ובין אם ברק, או מישהו מהכוכבים של ברק, אלו המכהנים כשרים, במפלגת העבודה. (על קדימה אין צורך לדבר, חזיון התעתועים הזה כבר עכשיו נגוז).
    הבעיה היא בכיוון, וקודם כל, לפני הכל, ההבנה הבסיסית של יחסי הכוחות ההולכים ומשתנים בינינו לפלשתינאים. אך כמו שאיינשטיין אומר- אין גבול לטימטום. אינני מאמין שנצליח להחלץ מהתעמולה האומללה שאנו במו ידינו הנחתנו על
    עצמנו במשך כשבעים שנה, וכיהודים טובים ההולכים שבי אחרי אמיתות מדומות שיצרו לעצמם, עתה, כמו הגולם הקם על
    יוצרו, האמיתות הללו מחסלות אותם- אותנו.
    אז מה יעשה אדם אוהב חיים? מה עושים בכלל במזרח? דבקים בפטליזם. הפטליזם של המזרח הוא הרי שם דבר בקרב
    ציבור שוחר תרבות. זה כמו להסתגר בבית, שחם בו ונעים בו, כשבחוץ משתוללת סערה, מין טייפון השובר ומנתץ הכל.
    הסערה בחוץ עוד מוסיפה להנאה בפנים. כך הפטליזם. כך הוא התפתח וכך הוא הפך להיות תורת חיים של עמים רבים.
    בתרבות המערבית, הלא "פטליסטית", קוראים לזה סטואיציזם. אלו הם שני צדדים של אותה מטבע.
    וכמו שכולם מברכים, גם אני מברך- חג שבועות שמח!

  18. אזרח.

    הימין צדק,השמאל ההזוי,התנתקנו מעזה.ועוד מנטרות מצקצקות לשון. שמאל הזוי?

    https://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?contrassID=2&subContrassID=3&sbSubContrassID=0&itemNo=664178#resp

    תגובה מס' 2 ,למאמרו של "גאון הדור" ,נחמיה שטרסלר. מרוויח, מפסיד ומנצח.

    כתבתי בתגובה 2,ב- 04:28 30/12/05 ,ש… : המרוויח הגדול,הוא העשירון העליון.המפסיד הגדול,(ב ה הידיעה),הוא רוב הציבור.והמנצח הגדול,הוא החמאס.

    לא צדקתי?

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=521970&contrassID=2&subContrassID=21&sbSubContrassID=0

    דו"ח: רק העשירון העליון נהנה מהצמיחה בישראל ב-2004

    http://www.yesod.net/yesod/archives/2005/09/post_168.html

    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=166151&sid=126

    http://www.notes.co.il/hanan/16842.asp

    http://www.ynet.co.il/PicServer2/20022007/1054801/Ruth-&-Naomi-gleaning_wa.jpg

    הזוי?

    עוד ב 30.12.05 ,טענתי שהחמאס הוא המנצח הגדול. מדוע?

    http://www2.colman.ac.il/law/hamishpat_j/images/hamishpat25_big.gif

    http://www2.colman.ac.il/law/hamishpat_j/25/ManBashi.pdf

    מתוך הטקסט. (מתוך הירחון,המשפט.מאי 2008 )
    האופן שבו ממשה מדינת ישראל את שליטתה ברצועת עזה מאז ספטמבר 2005 ,בין היתר על ידי הטלת הגבלות חמורות על תנועת אנשים וטובין אל רצועת עזה וממנה,ועל ידי אחיזה איתנה במימון שירותים ציבוריים,תרם ליצירת משבר כלכלי והומניטרי ברצועה.משבר זה,לא היה כדוגמתו ב38 שנות השליטה הישראלית הישירה,שקדמו לנסיגתם של הכוחות הקרקעיים הקבועים.
    מדינת ישראל,כך נטען,ממשיכה לשלוט ברצועת עזה באמצעות ה"יד הנעלמה"..
    ישראל שולטת על הגבולות,על המרחב האווירי,על המים הטריטוריאליים,על מרשם האוכלוסין,על מערכת המיסוי,על אספקת טובין,ועל היבטים נוספים.
    לשליטה המופעלת על ידי מדינת ישראל ברצועה,דוגמאות רבות.כך,למשל,
    תושבי רצועת עזה אינם יכולים להכניס מיכלית חלב אל תוך רצועת עזה ללא רשות מישראל.
    מרצה זר אינו יכול לבקר באוניברסיטה בעזה,אלא אם כן ישראל מנפיקה עבורו היתר כניסה.
    אם ברצועת עזה אינה יכולה לרשום את בנה במרשם האוכלוסין הפ'לסתיני בלי אישור ישראלי.
    דייג בעזה אינו יכול לדוג בחופי עזה בלי לקבל רשות מישראל.
    ארגון שלא למטרת רווח ברצועת עזה אינו יכול לקבל תרומה פטורה ממס בלי אישור ישראלי.
    מורה ברצועת עזה אינה יכולה לקבל את משכורתה,אלא אם כן ישראל מסכימה להעביר כספי מיסים פ'לסתינים למשרד החינוך הפ'לסתיני.
    חקלאי ברצועת עזה אינו יכול לשווק את פרחי הציפורנים ועגבניות השרי שלו,אלא אם כן ישראל מתירה להוציא את הטובין מרצועת עזה.
    סטודנט בעזה אינו יכול ללמוד מחוץ לרצועת עזה,בלי הסכמה ישראלית לפתוח את המעבר בין רצועת עזה למצריים,או כל מעבר אחר שניתן לצאת דרכו.

    לדוגמא:

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/988795.html

    ישראל מונעת ממקבלי מלגות מעזה לצאת ללימודים בארה"ב.
    ארה"ב לוחצת על ישראל לאפשר לפלשתינאים לצאת ללימודיהם בחו"ל. רייס: השכלתם של הצעירים היא המפתח לעתידה של המדינה הפלשתינית.

    http://actv.co.il/portal/portal.asp?movind=582

    התנתקות?

    ברור מדוע עלה החמאס,אשר הציג את הרשות האימפוטנטית (בגל ההגבלות שישראל הטילה עליה) כבתי רלוונטית.

    הסמולן הזכיר את אוסלו.תמיד המצקצקים בלשון אוהבים להזכיר את אוסלו.גם קברו את אוסלו,בהתנהלות ממשלות ישראל,וגםרוצים לצקצק בלשון.אה,הערבושים האלה.מה הם רוצים?

    http://www.7th-day.co.il/mehumot/kach.htm

    כך הכשיל ברק את שיחות קמפ דיויד.

    רוברט מאלי וחוסיין אגהא, ידיעות אחרונות, 20.7.01

    http://www.tau.ac.il/~reinhart/political/31PeaceThatKills.doc

    באשר לנושא של אירן,אפילו לפי גיא בכור הימני,כדאי למאיימים להנמיך את הטון.

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=565

    שואל גיא בכור הימני.

    "יכול להיות שאנו איננו ערים לכללי מניעת המלחמה במזרח התיכון, ולכן אנו מביאים על עצמנו עוד ועוד אסונות? בהחלט יכול להיות."

    כדאי לסמולן לקרוא.

    האם אחמדיניג'אד קרא וקורא להשמדת ישראל? מסתבר שאפילו שאול מופז ה"פרסי" ,כבר אינו מבין פרסית.כנראה תוצאה של כור ההיתוך הישראלי.שאם היה מבין,היה קורא את נוסח הדברים של אחמדיניג'אד,במקור הפרסי שלו.

    http://www.kedma.co.il/index.php?id=1796

    משפט מפתח אירני.

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=739

    ולסיום, הפתעה. מיהי המדינה היחידה בעולם, שמסרבת להטיל סנקציות כלשהן על איראן, או לפחות על חברות הסוחרות איתה? תאמרו סין? רוסיה? צפון קוריאה? סוריה?, אז זהו, שלא. זו ישראל.

    מדוע ?

    אה,עניין פעוט.

    כסף.

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=111

    כך מוצא הכסף האיראני את יעדו : ישראל. ועל זה כבר נאמר: לכסף אין ריח.

    את הדברים אומר גיא בכור,הנחשב איש ימין.

  19. דב בינדר

    וכשהוא עונה לו המענה מקפיץ את מחירי הנפט בעולם,מילא הפרסי הראשון שלשטויותיו כבר התרגלנו,אבל הפרסי השני נחשב בעולם לבעל סמכות הרבה יותר גדולה ממה שהוא באמת,הוא כבר כיהן בתפקידים בטחוניים בכירים ביותר כך שלדעת הוא יודע הרבה יותר מהגוי המצוי וגם יותר מהישראלי המצוי אבל לא כל ידע צריך לחלק עם אחרים,לפעמים הסתרת הידע עוזרת יותר.לא נראה לי שיש איזושהי תכנית לתקוף עכשיו את איראן ואפילו אם שוכבת במגירות תכנית כזו אז היא רק לשימוש מחוסר ברירה אחרת,איראן היא מדינה בעלת שטח ענק שהעם בה הוא לא בדיוק שונא ישראל,מי ששונא אותנו שם אילו מנהיגי הדת השולטים שם,יש שם כביכול דמוקרטיה אבל לא כל אחד יכול להגיש מועמדות לפרלמנט,לממשלה או לנשיאות,הוא חייב לעבור קודם את מחסום כהני הדת שהם ורק הם יקבעו מי יגיש ומי לא יגיש מועמדות לתפקיד כלשהו,והפרמטרים העיקריים אצלם אלו דתיותו של המועמד ושנאתו למאמיני דתות אחרות.איראן כאמור היא מדינה ענקית בשטחה ובגלל גודלה קל מאוד להסתיר בה כל מה שהממשל רוצה להסתיר,אם ישראל רוצה לפעול שם פעולה שתתן תוצאות אפקטיביות היא צריכה להפעיל כוחות בסדרי גודל הגדולים עלינו בכמה וכמה מידות,פצצה גרעינית אחת או שתיים באיראן רק תביא עלינו את שנאת העם האיראני לתמיד ואיראן תשתקם מהר מאוד מהנזק,אבל אחת כזו בישראל הקטנה תביא חורבן מוחלט לתמיד גם עלינו וגם על הפלסטינים הצמודים אלינו.ולסיום גם אם איזושהי תכנית מגירה שהוא יודע עליה מתוקף תפקידיו הקודמים הוא לא היה צריך לקום ולצעוק את זה בקול גדול,הנזק מהצעקה כבר קרה בעולם כולו בעליית מחירי הנפט היקר מדי גם ללא צעקותיו,לפעמים השתיקה שווה יותר והפעם ראינו והרגשנו את זה בבירור,גם אם לא תהיה בעולם שום תוצאה מוחשית למה שהוא אמר הרי בימים הקרובים הפועל הנוסע לעבודה בתחבורה ציבורית ישלם יותר על כרטיס הנסיעה,כך גם הנוסע במונית והטס לחול,כך גם הנוסע במכוניתו הפרטית ומי שמייבא סחורות מחו"ל ומי שקונה אותם בגלל מחיר הדלק בהובלה הימית וגם היבשתית,גם מי שקונה דירה ישלם יותר כי יעלה מחיר המלט ומחירי חמרי הבניין האחרים המובלים לאתרי הבנייה במשאיות צורכות סולר,וגם מחיר החשמל הביתי הצורך דלק,אפילו הפירות והירקות שמגדלים כאן יעלה בגלל הסולר של המשאיות המובילות אותם מהחקלאי אל השוק ומשם לחנויות המשתמשות בחשמל למקררים,הקופות הרושמות והתאורה.
    כפי שצויין כאן זה כמו בשיר הישן והידוע,הכל בגלל מסמר קטן.

  20. עוקצן

    סייד קשוע אמר את זה? איפה בדיוק?

  21. שור

    אתה צודק שביבי זיגזג בנושא ההתנתקות,ב
    הוא לא מושלם,
    אני מסכים איתך שרק טיפשים יחשבו שהוא משולם (או כל פוליטיקאי אחר).

    אבל בתעמולת הבחירות האחרונות הליכוד התריע מפני הבאות
    וצדק..
    מבחינתי זה עדיף על הבטחות שרק ניסוג והכול יהיה אחלה,
    זה אולי משכנע טיפשים אבל לא אותי.

    שור

  22. שור

    אני מסכים עם רוב דבריך.
    אם נסוגים משטחים בהסכם ריאלי לוגי שיביא שלום (כמו במקרה סיני),
    אז יש בזה הגיון.
    אפשרת להתנגד או לתמוך, אבל יש בזה הגיון.

    אבל נסיגות מהגולן, ירושלים, שומרון ויהודה במצב הנוכחי ובשנים הקרובות לא יביאו לשלום לצערי,
    רק עוד ועוד קורבנות משני הצדדים.

    אדם יכול לתמוך עקרונית בנסיגות, אבל לא בכל מצב.
    לשמחתי רוב הציבור חושב כעת כמוני והתפכח מנסיגות שווא עקבות מלחמות לבנון ומערב הנגב,

    חבל שיש עדיין אנשים (כמו נתן) שבמקום לחשוב באופן עצמאי עדיין מסתכלים באופן מיסטי על ה"שלום"
    או באופן דמוני על נתניהו.

    שור

  23. שור

    כאשר נתניהו יהיה ראש ממשלה בחודשים הקרובים בע"ה,
    הוא יישם מדיניות של כלכלת שוק שמאפשרת מדינת רווחה אמיתית ולא על כרעי גרעונות וחובות ענק האהובים על השמאל הפופוליסטי
    ממש כמו ממשלות שבדיה, דנמרק ופינלנד בדור האחרון אשר –
    יצרו עודף תקציבי,
    יצרו חוב לאומי קטן מאוד ביחס לתוצר,
    הפנו את כספי הפנסיה לבורסה,
    הפריטו חברות ממשלתיות בעשרות מיליארדי אירו,
    הפכו את משרדי הממשלה לגופים רגולטוריים מתווי מדיניות, ואת הביצוע הפקידו בידי סוכנויות חוץ-ממשלתיות שיש להן יותר גמישות ,
    פתחו את כלכלותיהם בפני יבוא והשקעות חוץ (יענו – גלובליזציה קפיטליסטית).

    וכל זה יצר חברות עשירות יחסית עם שיוויון חברתי די גבוה.

    בנוסף, ממשלת נתניהו תפסיק את ההתקפלות בפני ציר הרשע (סוריה, אירן, חמאס, חיזבאללה, אל-קעידאה)
    ובפני מנהגיות פלשתינאית מושחתת נאו-פשיסטית (אבו-מאזן, ברגותי ויתר כנופיות הרצח).

    צא ולמד.

    חג שבועות שמח ולבן,
    שור

  24. מוישה קלוץ

    לא משנה מה כותבים מתדיינות ומתדיינים אחרים, לא משנה המציאות, לא משנות העובדות, הוא יחזור על המנטרות שלו כמו פטיפון שבור.

    קפיטליזם מוביל לשיוויון

    סקנדינביה קפיטליסטית

    הערבים רעים היהודים טובים

    כמה מעניין, כמה אינטיליגנטי, כמה לא פופוליסטי.

  25. שגית

    הדודה מינה היא לא הזמינה
    פתאום דפיקה בדלת, הרמטכ"ל בתוך מזחלת
    נתן קסדה לה, ומגפיים
    ואת כל מה שבאמצע אמר כן מה חתכה לשתיים
    יש שתיים

    שאול מופז, שאול מופז, שאול מופז…

    הדודה שולה, עוד הרגו לה
    הרי היא לא הגשימה את היעוד שלה כאמא
    היא כמו חתולה, הדודה שולה
    היא לפעמים אוכלת ולפעמים היא מיללת
    שמעה דמדום מזחלת, ושוב דפיקה בדלת

    שאול מופז, שאול מופז, שאול מופז…

    אז עם הדודה, אז כל הסודה
    אם ייולד לך ילד, ותשמעי מזחלת
    אל תפתחי לו את הדלת
    תנשב הרוח, ינבח הכלב
    הרמטכ"ל בטוח, עוד יבקר אותך הערב
    יביא איבר קטוע

    שאול מופז, שאול מופז, שאול מופז…

  26. סמולן

    לעוקצן: סייד קשוע הקדיש מאמר שלם ל"ארנב והמפלצת", בהארץ לפני כמה שבועות: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=966133

    לאזרח: נכון, ישראל מגבילה מאד את מה שמתרחש ברצועת עזה. אבל, יש כאן נקודה עקרונית: הניסוי העזתי הוא מבחינתנו ניסוי בחיים משותפים. מעצם הגדרתו, ניסוי הוא משהו מוקטן, מוחלש, לא אמיתי. קח לדוגמה ניסויים בכלי טיס לפני שהם ממריאים: דגם קטם במנהרת רוח, ועליו חיישנים ומניפולאטורים. אם הניסוי יקרוס, קיים סיכוי סביר שגם המטוס עצמו אינו ראוי לטיסה. במקרה של עזה, נראה ברור, למרות שמדהים בכל פעם מחדש, שיש קשר הפוך בין השליטה שלנו על פלסטינים ומידת ההרג שהם מנסים לייצר בנו. קשה להתעלם מהמגמה הזו. ואני לא מוכן לשים עוד ועוד חיים על כף המאזניים. לזה אני מתכוון כשאני אומר ש"הימין צדק". הביצועים שלנו לא היו מושלמים, אנחנו לא מלאכים, נכון. אבל המגמה הפלסטינית ברורה כשמש, גם לנוכח הפגמים הרבים במלאכיות שלנו. ובהקשר הזה, אני אומר, שוב בצער, שהימין צדק.

    מה שמטריד ב"הימין צדק", הוא שהימין לא הפעיל מתודולוגיה מורכבת, ניתוחי תרבות מתוקתקים, אלא מודל הרבה יותר פשוט, שטוען שהפלסטינים שונאים אותנו באופן לא רציונאלי אבל עקבי. ואת המודל הזה, אני מנסה להמנע מלקבל. אני מעדיף משהו אחר, שימנע את המסקנות הקשות שהמודל הזה מחייב. אבל יש דבר אחד שנראה שכופה את עצמו ממש כמו מסקנה פיסיקלית: המודל הזה, בעשרים השנים האחרונות, ייצר חיזויים מדוייקים לגמרי, וכמו שאומר הדוקטור בכור, מתוקים ממש כמו לענה.